Η Honda, ανακοίνωσε με επίσημο δελτίο τύπου, ότι προχωρά σε επένδυση στην τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης στο Ευρωπαϊκό της Κέντρο Έρευνας (R&D) στο Offenbach, της Γερμανίας, με σκοπό την εξισορρόπηση της ζήτησης και την αποδοτικότερη αποθήκευση ενέργειας σε όλο το συγκρότημα. Το νέο σύστημα φόρτισης ενσωματώνει την παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας, και μέσω αυτού δοκιμάζεται ο εξοπλισμός (hardware) που θα διατίθεται για οικιακή χρήση στο μέλλον.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για μία ολοκληρωμένη φιλοσοφία διαχείρισης ενέργειας, καθώς το ηλεκτρικό δίκτυο διανέμει, αλλά και λαμβάνει ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων μέσω της τεχνολογίας «Vehicle-to-Grid» ή «V2G». Το νέο πιλοτικό πρόγραμμα που «τρέχει» στις εγκαταστάσεις της Honda στο Offenbach εφαρμόζει τις ίδιες αρχές σε μεγαλύτερη κλίμακα.
Μέσω της αμφίδρομης μεταφοράς ενέργειας, ηλεκτρική ισχύς λαμβάνεται από το δίκτυο ή παράγεται από φωτοβολταϊκά πάνελ και χρησιμοποιείται για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων (EV) συνδεδεμένων στο σύστημα. Όσο ένα ηλεκτρικό όχημα (EV) είναι στην πρίζα, η αποθηκευμένη ενέργεια των μπαταριών μπορεί να επανατροφοδοτείται στο δίκτυο, με σκοπό τη σταθεροποίησή του σε περιπτώσεις έλλειψης ή πλεονάζουσας ποσότητας.
Η επένδυση στην τεχνολογία αμφίδρομης μεταφοράς ενέργειας αναβαθμίζει περαιτέρω τον παγκοσμίως πιο προηγμένο δημόσιο σταθμό φόρτισης για plug-in οχήματα, που λανσαρίστηκε στο Honda R&D Europe φέτος το καλοκαίρι. Το κορυφαίας τεχνολογίας σύστημα με τάση 940V μπορεί να αποδίδει μέχρι 150kW, επιτρέποντας την ταυτόχρονη φόρτιση τεσσάρων οχημάτων με διαφορετικούς τύπους φίσας σύνδεσης. Από τον Ιούνιο που λειτούργησε για πρώτη φορά, ο σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει υποστηρίξει ενεργειακά 447 φορτίσεις και έχει εξοικονομήσει 3,87 τόνους CO².