Σε κράτη όπως η Νορβηγία έχουν υιοθετηθεί σοβαρά κίνητρα που έχουν ως αποτέλεσμα για κάθε 3 νέα αυτοκίνητα που πωλούνται το ένα να είναι ηλεκτρικό. Φορολογία, δωρεάν πάρκινγκ, σοβαρές υποδομές φόρτισης, που απουσιάζουν από τη χώρα μας -τουλάχιστον αυτή τη στιγμή- έχουν οδηγήσει την Ελλάδα να είναι ουραγός στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (0,03% το 2016 όταν στην ΕΕ ο μέσος όρος που επηρεάζεται σαφώς από τους “καθυστερημένους” όπως η Ελλάδα είναι 1,5%).
Και την ώρα που οι κρατικοί φορείς “πνίγονται” παραγγέλνοντας πολυδάπανες μελέτες και κρατικές εταιρείες όπως η ΔΕΗ εξαντλούνται σε πολυδάπανες φιέστες για να τονίσουν τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, ξανά ο ιδιωτικός τομέας αποδεικνύεται πρωτοπόρος και καλείται να ηγηθεί της προσπάθειας να έρθει και η χώρα μας ένα βήμα πιο κοντά στο αύριο των καθαρών μετακινήσεων, στην ηλεκτροκίνηση.
Σήμερα λοιπόν ανακοινώθηκε από δύο μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, την Cosmocar που κατέχει ηγετική θέση στην αγορά αυτοκινήτου και τον ενεργειακό βραχίονα του ομίλου Μυτιληναίος Protergia που αποτελεί έναν πανίσχυροιδιωτικό ενεργειακό και βιομηχανικό πόλο της ελληνικής αγοράς, η συνεργασία που φιλοδοξεί να ξεκολλήσει την Ελληνική αγορά από την ουρά της ευρωπαϊκής κατάταξης στην ηλεκτροκίνηση και να εισάγει στους Έλληνες καταναλωτές ένα προσιτό καθαρά ηλεκτρικό μοντέλο, προορισμένο για αστική χρήση, το VW E-UP.
Είναι το πρώτο καθαρά ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι προσαρμοσμένο και κοντά στις ανάγκες του οδηγού και ταυτόχρονα έχει προσιτή οικονομική τιμή, ανέφερε σχετικά ο Θ. Κονιστής δ/ντής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Cosmocar, για το μοντέλο που στην έκδοση “E-UP, powered by Protergia” θα περιλαμβάνει πλούσιο εξοπλισμό (από θερμαινόμενα καθίσματα για τον οδηγό και το συνοδηγό μέχρι σύστημα διασύνδεσης) και ταυτόχρονα θα παρέχεται δωρεάν το πλήρες κιτ για την ταχυφόρτιση στο σπίτι. Επιπλέον η Protergia θα παρέχει την ενέργεια του αυτοκινήτου δωρεάν για ένα χρόνο (10 χιλιάδες χιλιόμετρα), ενώ επιπλέον με το πρόγραμμα e protergia οικιακό θα παρέχει έκπτωση 21% χωρίς εγγύηση (με πάγια εντολή).
Στόχος μας είναι να φέρουμε την ηλεκτροκίνηση σε όλους ανέφερε η διευθύντρια επικοινωνίας και μάρκετινγκ του ομίλου Μυτιληναίος Βίβιαν Μπουζάλη.
Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου (E-UP) έχει 82 ίππους αυτονομία 160 χιλιόμετρα και το κόστος μετακίνησης (μετά το δωρεάν πρώτο έτος) θα είναι 1,1 ευρώ/ 100 χιλιόμετρα όταν για ένα βενζινοκίνητο σύγχρονης τεχνολογίας (5 λίτρα/100 χιλόμετρα) το αντίστοιχο κόστος ξεπερνά τα 7 ευρώ/100 χιλιόμετρα.
Το κόστος του E-UP χωρίς την προωθητική ενέργεια (περιλαμβανομένου και του εξοπλισμού φόρτισης) φτάνει τα 30 χιλιάδες ευρώ, δηλαδή οι καταναλωτές που θα επιλέξουν να αγοράσουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο για να καλύψουν τις αστικές ανάγκες μετακίνησης, θα έχουν όφελος πάνω από 10 χιλιάδες ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνεται το κέρδος από το καύσιμο, τα μειωμένα κόστη συντήρησης κλπ. Επίσης για την μπαταρία παρέχεται 8ετής εγγύηση, ενώ τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθεί από την Cosmocar πρόγραμμα επιδότησης ειδικά για το EUP.
Ήρθε η ώρα της ηλεκτροκίνησης και για την Ελλάδα, ανέφερε σχετικά ο γενικός διευθυντής της Protergia Ντίνος Μπενρουμπή, ο οποίος χαρακτήρισε μονόδρομο τη στροφή προς τις καθαρές μορφές ενέργειας, επισημαίνοντας ότι ήδη αρκετές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανακοινώσει ότι θα παύσουν να παράγουν αυτοκίνητα βενζίνης από το 2025 και μετά.
Αλλά και ο κ. Κονιστής ανέφερε ότι ο μεγάλος στόχος της VW που έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, είναι από το 2025 να ξεκινήσει να λανσάρεται η νέα γενιά ηλεκτροκίνητων “ID” που θα έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό τη μεγάλη αυτονομία (600 χιλιόμετρα), και ταυτόχρονα θα έχουν καλύτερη ισχύ από συμβατικά αυτοκίνητα (170 ίπποι), θα δίνουν τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης (χωρίς δηλαδή την παρέμβαση του οδηγού) θα έχουν διαστάσεις ενός Golf αλλά χωρητικότητα ενός Passat και θα πωλούνται με την τιμή ενός συμβατικού αυτοκινήτου diesel.