Η Alstom, ηγέτης στην έξυπνη και βιώσιμη κινητικότητα, υπέγραψε συμβόλαιο με τη γερμανική DBRegioAG (DB) για την προμήθεια 29 ηλεκτρικών διώροφων τρένων υψηλής χωρητικότητας CoradiaStream. Τα τρένα θα χρησιμοποιούνται στις γραμμές RE50 (Φρανκφούρτη – Fulda – Bebra) και RB51 (Φρανκφούρτη – Wächtersbach), από τον Δεκέμβριο του 2025.
«Μετά την σύμβαση που μας ανατέθηκε από την LNVG για τον κόμβο ταχείας κυκλοφορίας Βρέμης/Κάτω Σαξονίας το 2021 και την σύμβαση με την DB Regio για το υποδίκτυο Main-Weser στα τέλη του περασμένου έτους, είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που μπορέσαμε επίσης να πείσουμε την DB με την προσφορά μας για τους συρμούς Coradia Stream HC που προορίζονται για τις γραμμές RE50 και RB51,» δήλωσε ο Müslüm Yakisan, πρόεδρος της Alstom Region DACH. «Αυτό αποδεικνύει για ακόμη μία φορά ότι η υπερσύγχρονη λύση μας για υψηλή χωρητικότητα ανταποκρίνεται απόλυτα στις σημερινές ανάγκες των διαπεριφερειακών μετακινήσεων στην Γερμανία».
Το Coradia Stream HC προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης για τους επιβάτες. Διαθέτει σύνολα τεσσάρων καθισμάτων με μεγάλο τραπέζι στην πρώτη θέση (first class) και μικρά επιτοίχια τραπέζια στη δεύτερη θέση (second class), ενώ οι πρίζες στα καθίσματα και το δωρεάν WLAN αποτελούν επίσης βασικό στοιχείο των νέων τρένων.
Το Coradia Stream HC έχει σχεδιαστεί για να παρέχει απρόσκοπτη πρόσβαση σε όλες τις πόρτες, στους περισσότερους σταθμούς, πράγμα που γίνεται εφικτό χάρη στο ομοιόμορφο ύψος επιβίβασης 600 χιλιοστών. Το τρένο προσφέρει επίσης 30 θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων, γεγονός που αποτελεί πλεονέκτημα για όσους μετακινούνται με ποδήλατο.
«Τα νέα ηλεκτρικά διώροφα τρένα πολλαπλών βαγονιών επιταχύνουν σε λιγότερο χρόνο, επιτυγχάνοντας συντομότερες διακοπές και μειώνοντας το χρόνο ταξιδιού με το RE50, μεταξύ Φρανκφούρτης και Fulda, κατά οχτώ λεπτά κατά μέσο όρο. Στο μέλλον, το RE50 θα έχει την δυνατότητα να εκτελεί δρομολόγια προς την Bebra ακόμη και κάθε ώρα, κατά τις ώρες αιχμής. Με διευρυμένη εξυπηρέτηση και υψηλό επίπεδο ταξιδιωτικής άνεσης, αυτά τα νέα οχήματα θα κάνουν τις μετακινήσεις στο Kinzigtal πολύ πιο ελκυστικές για τους επιβάτες», αναφέρει ο Maik Dreser, Πρόεδρος της Περιφερειακής Διοίκησης της DB Regio Mitte.
«Αυτά τα νέα τρένα θα μας επιτρέψουν να προσφέρουμε πάνω από 1.080 επιβατικές θέσεις μεταξύ Φρανκφούρτης και Ανατολικής Έσσης σε ώρες αιχμής και 840 θέσεις κατά τις κανονικές ώρες, έναντι των προηγούμενων 720 θέσεων», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Rhein-Main-Verkehrsverbund, καθηγητής Knut Ringat. «Επιπλέον, τα τρένα προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση, με πρίζες στο κάθισμα και τραπέζια, καθώς και δωρεάν WLAN. Συνδυάζοντας περισσότερο χώρο, μεγαλύτερη άνεση και ταχύτερες διαδρομές, οι επιβάτες μας επωφελούνται αρκετά σημαντικά από τα νέα οχήματα της Alstom. Τα τρένα αναμένεται να τεθούν σε κυκλοφορία στο Kinzigtal από τον Δεκέμβριο του 2025 και μεταξύ Φρανκφούρτης, Κεντρικής Έσσης και Κάσελ έως και ένα χρόνο νωρίτερα».
Η DB Regio θα συνεχίσει να λειτουργεί τις γραμμές RE50 και RB51 και μετά την αλλαγή των δρομολογίων που έχει προγραμματιστεί για τις 14 Δεκεμβρίου 2025, μετά από διαγωνισμό των Rhein-Main-Verkehrsverbund και Nordhessischer Verkehrsverbund.
Η Alstom θα κατασκευάσει τους συρμούς για τον σιδηρόδρομο της κοιλάδας Kinzig, στο Salzgitter. Το αρμόδιο γραφείο για τη διαχείριση του έργου και της σύμβασης, την επικύρωση και τη θέση σε λειτουργία, την τεκμηρίωση και την εκπαίδευση θα βρίσκεται επίσης στη Γερμανία.
Η σειρά Coradia της Alstom ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις για περιφερειακές και υπεραστικές μεταφορές με τρένα που βρίσκονται σε λειτουργία για πάνω από τριάντα χρόνια. Μέχρι σήμερα, η Alstom έχει πουλήσει περισσότερα από 3.300 τρένα Coradia σε όλο τον κόσμο.
Αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Δανία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ολλανδία και η Ιταλία, επωφελούνται ήδη από τις επιδόσεις και την άνεση τους. Η σειρά Coradia προσφέρει ηλεκτρική και πετρελαιοκίνητη έλξη, μαζί με άλλες καινοτόμες λύσεις χωρίς εκπομπές ρύπων, όπως η έλξη με μπαταρία και υδρογόνο, για μη ηλεκτροδοτούμενες γραμμές.