Με την παρουσίαση της Mercedes-Benz EQC, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου της γερμανικής εταιρείας, ο κόσμος της αυτοκίνησης βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στα οχήματα μηδενικών ρύπων. Ιδού γιατί…
1) Η νομοθεσία ευνοεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με τις προδιαγραφές ρύπων να γίνονται ολοένα και αυστηρότερες, τα οχήματα μηδενικών ρύπων μοιάζουν να αποτελούν τη μοναδική διέξοδο της αυτοκινητοβιομηχανίας προκειμένου να περιορίσουν τον μέσο όρο του εκπεμπόμενου CO² του στόλου τους. Σα να μην έφταναν όλα αυτά, πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ανακοινώσει τον σταδιακό περιορισμό της κυκλοφορίας των συμβατικών αυτοκινήτων μέσα στα επόμενα χρόνια.

2) Οι μπαταρίες γίνονται φθηνότερες. Με τη χρηματιστηριακή αξία της μπαταρίας (κόστος ανά κιλοβατώρα) να πέφτει με ραγδαίους ρυθμούς, οι συσσωρευτές ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που αντιπροσωπεύουν και το μεγαλύτερο κόστος του, γίνονται ολοένα και πιο προσιτοί. Υπολογίζεται, λοιπόν, πως το 2025 το κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα εξισωθεί με εκείνο ενός συμβατικού ανάλογων διαστάσεων και προδιαγραφών απόδοσης.
3) Οι μπαταρίες γίνονται ολοένα και πιο αποδοτικές. Έπειτα από μια στασιμότητα δεκαετιών, η απόδοση των μπαταριών βελτιώνεται, και μάλιστα με αρκετά γρήγορους ρυθμούς. Με δεδομένο ότι η ενεργειακή τους πυκνότητα αυξάνεται κατά περίπου 10% τον χρόνο, στον κύκλο αλλαγής ενός μοντέλου που διαρκεί περί τα 7 χρόνια θα μπορούμε να έχουμε μπαταρίες που να εξασφαλίζουν διπλάσια αυτονομία, ή να διαθέτουν την ίδια χωρητικότητα στο μισό βάρος. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, ακόμα κι αν δεν δούμε άμεσα κάποια επαναστατική αλλαγή στην τεχνολογία των μπαταριών, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολύ σύντομα θα διαθέτουν μια απόλυτα ικανοποιητική αυτονομία (π.χ. της τάξης των 500 χλμ.) και χαμηλότερο βάρος από τα ηλεκτρικά οχήματα πρώτης γενιάς.
