Νέους φιλόδοξους στόχους εκπομπών CO2 για τα νέα βαρέα οχήματα από το 2030 και μετά πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι στόχοι αυτοί θα συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών CO₂ στον τομέα των μεταφορών, καθώς τα φορτηγά, τα αστικά λεωφορεία και τα λεωφορεία μεγάλων αποστάσεων είναι υπεύθυνα για πάνω από το 6% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ και για πάνω από το 25% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από οδικές μεταφορές.
Αυτά τα ενισχυμένα πρότυπα εκπομπών θα διασφαλίσουν ότι αυτό το τμήμα του τομέα των οδικών μεταφορών συμβάλλει στη μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών και στους στόχους της ΕΕ για το κλίμα και τη μηδενική ρύπανση.
Αναλυτικότερα, η Κομισιόν προτείνει τη σταδιακή εφαρμογή αυστηρότερων προτύπων εκπομπών CO2 για σχεδόν όλα τα νέα βαρέα οχήματα με πιστοποιημένες εκπομπές CO2, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, ως εξής:
-
μείωση των εκπομπών κατά 45% από το 2030,
-
μείωση των εκπομπών κατά 65% από το 2035,
-
μείωση των εκπομπών κατά 90% από το 2040.