Οι ευοίωνες προοπτικές για την αποθήκευση ενέργειας θα «ξεκλειδώσουν» και τις ευκαιρίες για την ηλεκτροκίνηση σύμφωνα με εμπειρογνώμονες του Διεθνούς Οργανισμού για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Όπως εκτιμούν, μέχρι ο 2050 θα υπάρχουν αρκετές μπαταρίες για τα ηλεκτρικά οχήματα οι οποίες θα τροφοδοτούνται από αιολική και ηλιακή ενέργεια και το «μυστικό» της επιτυχίας του βρίσκεται στη σύνδεσή τους με έξυπνους φορτιστές.
Τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να έχουν αποθηκευτική ικανότητα που θα φθάνει τις 40 τεραβατώρες έως το 2050, δήλωσε ο Francisco Boshell, επικεφαλής της ομάδας της IRENA για πρότυπα και αγορές τεχνολογιών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
«Δεξαμενή χωρητικότητας»
«Εάν εξετάσουμε το θέμα όχι αμιγώς από την πλευρά των μεταφορών αλλά από την πλευρά του τομέα της ενέργειας, αυτό σημαίνει επίσης ότι θα υπάρχει μια τεράστια χωρητικότητα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας με όλες αυτές τις μπαταρίες», δήλωσε ο Boshell αυτήν την εβδομάδα. «Οι μπαταρίες στην ηλεκτροκίνηση δημιουργούν μια δεξαμενή χωρητικότητας 2050 … Αυτή είναι πράγματι μια μεγάλη ευκαιρία για τον μετασχηματισμό του τομέα ενέργειας».
Εάν αυτές οι μπαταρίες EV είναι συνδεδεμένες στο δίκτυο με έξυπνους φορτιστές, δεν θα μπορούσαν να παρέχουν μόνο επαρκή ισχύ αλλά και πολλές από τις υπηρεσίες συστήματος που απαιτούνται από ένα δίκτυο που βασίζεται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
«Τα αυτοκίνητα, τις περισσότερες ώρες της ημέρας παραμένουν σταθμευμένα και η μπαταρία είναι συνδεδεμένη στο δίκτυο για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα ώστε μπορούμε πραγματικά να χρησιμοποιήσουμε την μπαταρία για να “επιστρέψουμε” κάποιες υπηρεσίες πίσω στο δίκτυο και να βοηθήσουν το δίκτυο να αυξήσει την ευελιξία και να ενσωματώσει μεγαλύτερο μερίδιο αιολικής και ηλιακής ενέργειας», δήλωσε η Arina Anisie, συνεργάτης της ομάδας καινοτομίας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της IRENA.
«Έτσι, πρόκειται για μια ευνοϊκή συγκυρία τόσο για τον τομέα των μεταφορών όσο και για τον τομέα της ενέργειας», πρόσθεσε. «Υπάρχουν εμφανείς ασυμβατότητες μεταξύ των δύο συστημάτων», δήλωσε η Anisie, «αλλά μπορούν να επιλυθούν».
Για παράδειγμα, οι οδηγοί προτιμούν τους φορτιστές γρήγορου ή πολύ γρήγορου για ελαχιστοποίηση του χρόνου φόρτισης, αλλά ένα έξυπνο σύστημα φόρτισης λειτουργεί καλύτερα με αργούς φορτιστές.

Πηγές: Forbes, insider.gr