Μετά τις εκλογές αναμένεται να ανοίξει η β΄φάση του διαγωνισμού για την πώληση του 20% της Αριάδνη Interconnection, της εταιρείας ειδικού σκοπού που κατασκευάζει το καλώδιο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης –Αττικής ύψους 1 δισ.
Τις τελευταίες μέρες, η Ρυθμιστική Αρχή Υδάτων, Ενέργειας και Αποβλήτων (ΡΑΑΕΥ) άναψε το πράσινο φως για την συνέχιση στον επόμενο γύρο και των τεσσάρων υποψηφίων του διαγωνισμού καθώς ο ΑΔΜΗΕ προχώρησε σε όλες τις νομικές και τεχνικές παραμέτρους που απαιτούνταν προκειμένου να μην υπάρχουν ρυθμιστικά κωλύματα με τους τέσσερις υποψήφιους.
Με την απόφαση της ΡΑΑΕΥ και τις παρεμβάσεις του Διαχειριστή ξεκαθαρίζει με σαφήνεια ότι ο νέος μέτοχος της Αριάδνη θα περιοριστεί στο ρόλο του παθητικού επενδυτή, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα συμμετέχει στην διοίκηση και την λήψη αποφάσεων αλλά θα επωφελείται από τις αποδόσεις του έργου. Επίσης θα έχει την δυνατότητα της πώλησης του ποσοστού με την προϋπόθεση ότι το πακέτο θα καταλήξει ξανά σε αγοραστή που θα έχει ρόλο παθητικού επενδυτή.
Στα τέσσερα σχήματα και εταιρείες που προκρίνονται στο επόμενο στάδιο είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία MacquarieSuperCoreInfrastructureFund & PhaethonHoldings (συμφερόντων Κοπελούζου), ο Ιταλός διαχειριστής TernaSpA, και η κινεζικη StateGridInternationalDevelopmentBelgium.
Η ΡΑΑΕΥ κλήθηκε να πιστοποιήσει αν οι τέσσερις υποψήφιοι που συμμετείχαν στον διαγωνισμό πληρούν τις προϋποθέσεις της συμμετοχής και δεν υπάρχει κανένα νομικό ή άλλο κώλυμα για να περάσουν στην επόμενη φάση. Αρχικά είχε θέσει ως προϋπόθεση να γίνει τροποποίηση του καταστατικού κάτι όμως που κρίθηκε περίπλοκο από τον ΑΔΜΗΕ και έτσι αποφασίστηκαν μερικές ουσιώδεις τεχνικές αλλαγές για να προχωρήσει με ασφάλεια η διαγωνιστική διαδικασία.
Η απόφαση του ρυθμιστή ξεπαγώνει τον διαγωνισμό που σερνόταν επί εννέα μήνες και προέβλεπε να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές στα τέλη Γενάρη του 2023. Ένας από τους λόγους της πολύμηνης καθυστέρησης ήταν και οι δομικές αλλαγές στην ΡΑΕ και η μετατροπή της σε ΡΑΑΕΥ, γεγονός που πήγε πίσω τις σχετικές αποφάσεις.
Η θυγατρική εταιρεία του ΑΔΜΗΕ, την Άνοιξη του 2023 ολοκλήρωσε επιτυχώς το υποβρύχιο τμήμα του έργου, ποντίζοντας συνολικά περίπου 1.350 χιλιόμετρα ηλεκτρικών καλωδίων και καλωδίων οπτικών ινών μεταξύ της Κορακιάς Ηρακλείου και της Πάχης Μεγάρων, σε μεγάλα βάθη της θάλασσας έως και 1.200 μέτρων.
Έχουν ξεκινήσει οι εργασίες προστασίας των υποβρύχιων καλωδίων ώστε περίπου τα 640 χιλιόμετρα να τοποθετηθούν κάτω από την επιφάνεια του βυθού για μέγιστη ασφάλεια. Για τους Σταθμούς Μετατροπής που αποτελούν το χερσαίο κομμάτι της υποδομής, το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού έχει πλέον παραχθεί και δοκιμαστεί στα εργοστάσια των αναδόχων, ενώ οι εργασίες θεμελίωσης των κτιρίων βρίσκονται στην τελική ευθεία και προχωρά η ανέγερσή τους.