Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου Lithium-ion (li-ion) χρησιμοποιούνται εμπορικά πάνω από 20 χρόνια σε διάφορες εφαρμογές, χωρίς όμως να έχουν υιοθετηθεί ευρέως ως μπαταρίες για μονοφασικά συστήματα UPS καθώς δεν παρείχαν τη σωστή ισορροπία τιμής, πυκνότητας ενέργειας, ισχύος, ασφάλειας και αξιοπιστίας για μονοφασικές εφαρμογές UPS.
Ωστόσο, οι εξελίξεις στη χημεία και τις τεχνολογίες λιθίου, οι οποίες οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στις απαιτήσεις της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων, έχουν προσφέρει ρεαλιστικές επιλογές στους παρόχους UPS τα τελευταία 10 χρόνια.
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου προσφέρουν επιβεβαιωμένα οφέλη έναντι των μπαταριών μολύβδου-οξέος με ρυθμιστική βαλβίδα (VRLA), όπως:
-
Λιγότερες αντικαταστάσεις μπαταριών (ίσως καμία) που απαιτούνται καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του UPS, εξαλείφουν τον κίνδυνο διακοπής λειτουργίας που δημιουργείται από την αντικατάσταση της μπαταρίας.
-
Περίπου τρεις φορές λιγότερο βάρος για την ίδια ποσότητα ενέργειας.
-
Έως και δέκα φορές περισσότερους κύκλους εκφόρτισης ανάλογα με τη χημεία, την τεχνολογία, τη θερμοκρασία και το βάθος της εκφόρτισης.
-
Περίπου τέσσερις φορές λιγότερη αυτοεκφόρτιση (δηλαδή βραδεία εκφόρτιση μιας μπαταρίας ενώ δεν χρησιμοποιείται).
-
Τέσσερις ή περισσότερες φορές ταχύτερη φόρτιση, βασικό στοιχείο σε πολλά σενάρια διακοπής λειτουργίας.
Ωστόσο, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν δύο κύρια μειονεκτήματα σε σύγκριση με τις VRLA:
-
Μεγαλύτερες κεφαλαιακές δαπάνες (capex) για την ίδια ποσότητα ενέργειας λόγω υψηλότερου κόστους κατασκευής και κόστους απαιτούμενου συστήματος διαχείρισης μπαταριών,
-
καθώς και αυστηρότερους κανονισμούς μεταφοράς.