Τoν Μάρτιο ανακόπηκε η αυξητική πορεία του αερίου που είχε ξεκινήσει από τον Οκτώβριο του 2024, όπως αναφέρει το Green Tank στη νέα του μηνιαία έκθεση. Ωστόσο, η κατανάλωση αερίου το πρώτο τρίμηνο του 2025 (20.86 TWh) ήταν η υψηλότερη συγκριτικά με το ίδιο τρίμηνο όλων των προηγούμενων ετών (+ 28.7% σε σχέση με πέρυσι), εξαιτίας κυρίως της αύξησης της χρήσης του αερίου στον ηλεκτρισμό. Για πέμπτο συνεχόμενο μήνα συνεχίζεται η επάνοδος του LNG με μερίδιο 52.2% το πρώτο τρίμηνο του 2025, σε αντίθεση με το περσινό τρίμηνο όπου κυριαρχούσε το ρωσικό αέριο με μερίδιο 43.3%.
Κατανάλωση
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ, τον Μάρτιο 2025 ανακόπηκε η αυξητική πορεία του αερίου που είχε ξεκινήσει τον Οκτώβριο 2024. Με 5.32 TWh η κατανάλωση του Μαρτίου ήταν η χαμηλότερη του 2025, έπειτα από δύο συνεχόμενους μήνες διαδοχικών ιστορικών υψηλών.
Η αύξηση σε σχέση με τον περσινό Μάρτιο ήταν μόλις 0.6% (+0.03 TWh). Αύξηση καταγράφηκε σε δύο από τις τρεις χρήσεις, στον ηλεκτρισμό (+0.11 TWh ή 3.4%) και τα δίκτυα διανομής (+0.15 TWh ή +12.5%). Αντίθετα στη βιομηχανία καταγράφηκε μείωση (-0.23 TWh ή -25%).
Αθροιστικά το πρώτο τρίμηνο του 2025, η συνολική κατανάλωση αερίου ήταν 20.86  TWh, η υψηλότερη συγκριτικά με το ίδιο τρίμηνο όλων των προηγούμενων ετών. Αυτό οφείλεται στις πολύ υψηλές καταναλώσεις των δύο πρώτων μηνών του 2025.
Εισαγωγές
Οι συνολικές εισαγωγές τον Μάρτιο ήταν 5.3 ΤWh, ενώ οι εξαγωγές από τον IGB (Interconnector Greece-Bulgaria) με σημείο εξόδου την Κομοτηνή, και από το Σιδηρόκαστρο ήταν μηδενικές.
Με 2.94 ΤWh, πρώτη πηγή εισαγωγών ήταν το υγροποιημένο ορυκτό αέριο (LNG) από την πύλη της Αγίας Τριάδας, ενώ από την πύλη της Αμφιτρίτης δεν καταγράφηκαν εισαγωγές, εξαιτίας τεχνικού προβλήματος που αντιμετωπίζει ο τερματικός σταθμός ήδη από τις τελευταίες μέρες του Ιανουαρίου. Έκτοτε η εταιρεία Gastrade δεν έχει επανέλθει με επίσημη ανακοίνωση για το χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας του τερματικού σταθμού.
Χαμηλότερες ήταν οι εισαγωγές από την πύλη του Σιδηροκάστρου (1.43 ΤWh), και μάλιστα ήταν οι δεύτερες χαμηλότερες της πενταετίας για τον μήνα Μάρτιο, μετά το 2023 (0.28 ΤWh). Ακόμα χαμηλότερες ήταν οι εισαγωγές του αζέρικου αερίου από τον ΤΑΡ μέσω της πύλης της Νέας Μεσημβρίας με 0.92 ΤWh. Οι εισαγωγές από την πέμπτη πύλη εισόδου στους Κήπους συνεχίζουν να είναι μηδενικές από τον Ιανουάριο του 2024.
Πρώτοι τρεις μήνες του έτους
Όσον αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2025, οι συνολικές εισαγωγές αερίου ήταν 21.05 ΤWh. Πρώτη πηγή εισαγωγής ήταν το LNG από τις δύο πύλες εισόδου (Αγία Τριάδα και Αμφιτρίτη) με μερίδιο 52.2% (10.98 ΤWh). Δεύτερη πηγή ήταν το ρωσικό αέριο από την πύλη του Σιδηροκάστρου με 35.1% (7.4 ΤWh), ενώ ακολούθησε το αζέρικο αέριο με μερίδιο 12.7% (2.67 ΤWh). Η κατάταξη αυτή είναι διαφορετική από αυτή που ίσχυε το πρώτο τρίμηνο του 2024, όπου πρώτη πηγή εισαγωγών ήταν το ρωσικό αέριο με μερίδιο 43.3% (7.04 ΤWh) ενώ δεύτερη πηγή ήταν το LNG με 39.4% (6.4 ΤWh).
Η εξάρτηση της Ελλάδας από το ρωσικό αέριο
Το ορυκτό αέριο που προέρχεται από τη Ρωσία εισάγεται στη χώρα μέσω διαφορετικών μορφών, είτε σε αέρια μορφή μέσω του αγωγού Turkstream από την πύλη Σιδηρόκαστρο είτε σε μορφή υγροποιημένου ορυκτού αερίου (LNG). Για πρώτη φορά εισαγωγές ρωσικού LNG καταγράφηκαν τον Οκτώβριο του 2022.
Στα μισά του 2023, το ρωσικό αέριο συνολικά (από αγωγό και LNG) αποτέλεσε την πρώτη πηγή εισαγωγών, αντιστρέφοντας την τάση που υπήρχε μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και μέχρι τότε, όταν το LNG από τις υπόλοιπες χώρες κατείχε την πρωτιά. Η τάση αυτή διατηρήθηκε για όλους τους επόμενους μήνες, έως και τον Οκτώβριο του 2024. Έναν μήνα μετά, τον Νοέμβριο, το ρωσικό αέριο έπεσε στη δεύτερη θέση, κάτι το οποίο συνεxίζεται μέχρι και τον Μάρτιο του 2025. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον Νοέμβριο 2024 το ρωσικό αέριο εισέρχεται μόνο από τον αγωγό, ενώ οι εισαγωγές σε μορφή LNG είναι μηδενικές.