Ο ρωσικός ενεργειακός κολοσσός Gazprom ανακοίνωσε χθες, Πέμπτη 1η Αυγούστου 2019, ότι έχουν ήδη κατασκευασθεί 1739,4 χιλιόμετρα -ήτοι το 71%- του υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream 2, ο οποίος θα καταλήγει από τη Ρωσία μέσω Βαλτικής στη Γερμανία.
Η ανακοίνωση της ρωσικής εταιρείας ήρθε ένα 24ωρο μετά την απόφαση που έλαβε η Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της αμερικανικής Γερουσίας και η οποία εγκρίνει νομοσχέδιο για την επιβολή κυρώσεων σε όσες εταιρείες συμμετέχουν στην κατασκευή του εν λόγω αγωγού φυσικού αερίου.
Παράλληλα, η διαχειρίστρια εταιρεία του έργου, Nord Stream 2 AG, ανακοίνωσε, με αφορμή το νομοσχέδιο, ότι όλες οι εταιρείες που συμμετέχουν στην κατασκευή του αγωγού εξακολουθούν να τηρούν τη δέσμευσή τους να ολοκληρώσουν τον αγωγό.
Η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών, Μαρία Ζαχάροβα, αναφερόμενη στο νομοσχέδιο που προβλέπει την επιβολή κυρώσεων σε εταιρείες που συμμετέχουν στην κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream 2, είπε ότι πρόκειται για έναν ακόμη γύρο ρωσοφοβικών μέτρων που συζητούνται χωρίς προς το παρόν να έχει ληφθεί απόφαση.
Η Ζαχάροβα ανάφερε ότι η Ουάσινγκτον από το 2011 έχει επιβάλει περισσότερες από 70 φορές κυρώσεις κατά της Μόσχας, «αλλά ούτε η προηγούμενη κυβέρνηση των ΗΠΑ, ούτε αυτή πέτυχαν τίποτα».
«Αυτό αφορά και την κατασκευή του αγωγού Nord Stream 2. Ο αγωγός κατασκευάζεται ενάντια σε όλες τις απειλές, ενώ όσοι προτείνουν κυρώσεις γελοιοποιούνται, όταν δημόσια εμφανίζονται οι ίδιοι απρόθυμοι να συμμετάσχουν σ’ αυτό το έργο ή να δώσουν σε άλλους την δυνατότητα να συμμετάσχουν σ’ ένα επωφελές γι’ αυτούς έργο» δήλωσε η Ζαχάροβα , χαρακτηρίζοντας τη στάση των ΗΠΑ ως ένδειξη δικής τους αδυναμίας.
Η Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της αμερικανικής Γερουσίας τάχθηκε προχθές υπέρ του νομοσχεδίου που προβλέπει την επιβολή κυρώσεων σε εταιρείες που συμμετέχουν στην κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream- 2.
Το νομοσχέδιο προβλέπει την επιβολή κυρώσεων σε πρόσωπα και εταιρείες που πωλούν ή μισθώνουν πλοία που απαιτούνται για την κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού, εταιρείες που παρέχουν οικονομική και τεχνική υποστήριξη ή ασφαλίζουν αυτού του είδους τα πλοία. Μετά την επικύρωσή του από την Επιτροπή, το νομοσχέδιο θα σταλεί προς έγκριση στη Γερουσία.
Για την τελική του ψήφιση θα πρέπει να εγκριθεί και από την Βουλή των Αντιπροσώπων και εν συνέχεια θα πρέπει να υπογραφεί από τον Αμερικανό πρόεδρο, Ντόναλντ Τραμπ.