Η Γερμανία σχεδιάζει να φέρει την επανάσταση στις δημόσιες συγκοινωνίες της χώρας με την εισαγωγή των πρώτων επιβατικών αμαξοστοιχιών που θα κινούνται με υδρογόνο, οι οποίες θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια τους τον Δεκέμβριο του 2021 και θεωρούνται οι πρώτες παγκοσμίως στο είδος τους.
Σύμφωνα με έκθεση του Reuters, πρόκειται για αμαξοστοιχίες μηδενικής εκπομπής αερίων και θα ξεκινήσουν να εξυπηρετούν τους πρώτους επιβάτες στην Κάτω Σαξονία.
Τα οχήματα, τα οποία θα κατασκευαστούν από την γαλλική τεχνική εταρεία Alstom στο Salzgitter, πρόκειται να αντικαταστήσουν τα τρένα ντίζελ, ενώ θα λειτουργούν σε δρομολόγια μεταξύ Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervoerde και Buxtehude.
Συνολικά, η Alstom θα κατασκευάσει 14 αμαξοστοιχίες οι οποίες φέρουν την ονομασία Coradia iLint και θα έχουν μέγιστη εμβέλεια έως 1.000 km και μέγιστη ταχύτητα 140km/h. Τα όχηματα χρησιμοποιούν μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου, η οποία παράγει ηλεκτρική ισχύ για την έλξη. Η συμφωνία υπογράφηκε την Πέμπτη (9 Νοεμβρίου) από την τοπική αρχή μεταφορών της Κάτω Σαξονίας LNVG, την Alstom, και τον όμιλο Linde.
«Η σημερινή μέρα αντιπροσωπεύει μια πραγματική πρόοδο στις σιδηροδρομικές μεταφορές και ένα τεράστιο βήμα αλλαγής προς ένα καθαρό σύστημα κινητικότητας», δήλωσε ο Gian Luca Erbacci, Ανώτερος Αντιπρόεδρος της Alstom για την Ευρώπη.«Για πρώτη φορά παγκοσμίως, ένα περιφερειακό επιβατικό τρένο θα τροφοδοτείται με υδρογόνο και θα αντικαταστήσει τα τρένα που λειτουργούν με καύσιμα ντίζελ».