Η Ινδία ευελπιστεί να γίνει η πρώτη παγκόσμια δύναμη, στους δρόμους της οποίας όλα τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά, στο πλαίσιο των προσπαθειών της για την καταπολέμηση της έντονης ατμοσφαιρικής ρύπανσης. 1,8 εκατομμύρια θάνατοι προκαλούνται κάθε χρόνο από την ατμοσφαιρική ρύπανση στην υποήπειρο. To συνεργαζόμενο με την Εuractiv ιταλικό πρακτορείο Oggi μεταδίδει.
Κάθε χρόνο, 1,8 εκατομμύρια Ινδοί πεθαίνουν λόγω ασθενειών που προκαλούνται από την ατμοσφαιρική ρύπανση. Αυτός είναι και ο λόγος που τον περασμένο Μάρτιο, ο υπουργός Ενέργειας Παϊγιούς Γκογιάλ ανακοίνωσε ότι η «Ινδία μπορεί να γίνει η πρώτη μεγάλη χώρα όπου όλα τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά» μέχρι το 2030. Πέρυσι, η χώρα κατέγραψε στην ατμόσφαιρα το πλανητικό ρεκόρ των 1.200 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο λεπτών σωματιδίων.
Δεκατρείς μεγάλες πόλεις της Ινδίας, συμπεριλαμβανομένου του Ν. Δελχί, κατατάσσονται μεταξύ των δέκα πιο μολυσμένων μητροπόλεων παγκοσμίως. Ακόμη χειρότερα, 410 άνθρωποι σκοτώνονται καθημερινά στους δρόμους της Ινδίας σε ατυχήματα. Σύμφωνα με τον Γκογιάλ, η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε να εξελιχθεί σε αυτοχρηματοδοτούμενη, χωρίς την ανάγκη κρατικών επιχορηγήσεων, καθώς οποιαδήποτε οικονομική δαπάνη θα μπορούσε να καλυφθεί εξ’ολοκλήρου από την εξοικονόμηση στην άντληση καυσίμων.
Πρόκειται για μια θεωρία που αμφισβητήθηκε από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι επισημαίνουν ότι οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξακολουθούν να κοστίζουν περίπου 8.700 ευρώ.
Ο υπουργός Ενέργειας όμως επανέλαβε φέτος, πως ο στόχος για το 2030 αποτελεί μια επίσημη κυβερνητική απόφαση. Ωστόσο, το μόνο μέτρο που έχει τεθεί μέχρι σήμερα σε εφαρμογή, είναι μια ομάδα εργασίας που συστάθηκε τον Φεβρουάριο υπό την αιγίδα του ινδικού υπουργείου μεταρρυθμίσεων, επιφορτισμένη με την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων της κυβέρνησης Μοντί.
Το υπουργείο έχει συγκεντρώσει εμπειρογνώμονες από το Ινστιτούτο Rocky Mountain και εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας, προκειμένου να συζητήσουν «ποια θα είναι η μορφή της κινητικότητας στην Ινδία στο τέλος της επόμενης δεκαετίας».
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου, η σταδιακή κατάργηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης θα μειώσει τις εθνικές δαπάνες για καύσιμα από τα 60 δις. ευρώ στο μηδέν και τις εκπομπές CO² κατά ένα τρισεκατομμύριο τόνους. Σε αντίθεση με την Κίνα, όπου το κράτος εκχωρεί γενναιόδωρες επιδοτήσεις, η Ινδία είναι πρόθυμη να ενθαρρύνει την αγορά να κάνει η ίδια τις αλλαγές.
«Νομίζω ότι ο στόχος είναι πολύ φιλόδοξος», δήλωσε ο Μάνες Μπαμπού, Διευθύνων Σύμβουλος της Mahindra Electric, η εταιρεία του οποίου είναι ο μοναδικός εγχώριος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων. Η Mahindra παράγει 2.400 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως, σταγόνα στον ωκεανό σε σχέση με τα 3 εκατομμύρια οχήματα που βγαίνουν στην κυκλοφορία κάθε χρόνο στην Ινδία.
Ακόμη και αν επιτευχθεί ο στόχος, η Ινδία θα πρέπει να αναβαθμίσει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και το δίκτυο ηλεκτροδότησής της για να συμβαδίζουν με τις φιλοδοξίες της. Μια σημαντική πρόκληση, δεδομένου ότι στην επαρχία, ένα στα τέσσερα σπίτια δεν είναι ακόμη συνδεδεμένα στο δίκτυο.