Η παγκόσμια ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αναμένεται να αυξηθεί κατά 60% έως το 2040 λόγω της ταχύτερης οικονομικής ανάπτυξης στην Ασία και της προσπάθειας απανθρακοποίησης της βιομηχανίας, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Shell, βασικά σημεία της οποίας παρουσιάζουν οι FinancialTimes.
Οι προβλέψεις του ενεργειακού κολοσσού είναι αυξημένες κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες ως προς τις αντίστοιχες του περυσινού outlook, γεγονός που αποδίδεται στηνκλιμακούμενη ζήτησηαπό την Ινδία και την Κίνα.
Η Shell είναι ο μεγαλύτερος έμπορος LNG στον κόσμο, διακινώντας περίπου60 εκατομμύρια τόνους καυσίμου ετησίως.Η Κίνα, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG παγκοσμίως, «αυξάνει σημαντικά» την εισαγωγική της ικανότητα, προκειμένου να παρέχει συνδέσεις φυσικού αερίου σε 150 εκατομμύρια ανθρώπους έως το 2030, ενώ η Ινδία βελτιώνει τις υποδομές της με στόχο τη σύνδεση 30 εκατομμυρίων ανθρώπων τα επόμενα πέντε χρόνια, αναφέρεται στην έκθεση της Shell.
Το LNG, το οποίο είναι φυσικό αέριο που υγροποιείται ψύχοντάς το στους -162°C, έχει αποκτήσει αυξημένη σημασία για την Ευρώπη μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022. Η Ευρώπη έχει γίνει μεγάλος εισαγωγέας καθώς επιδιώκει να αντικαταστήσει τις μειωμένες ροές ρωσικού φυσικού αερίου μέσω αγωγών.
Κατά τη Shell, η Ευρώπη θα «συνεχίσει να χρειάζεται LNG μέχρι τη δεκαετία του2030 για να εξισορροπήσει το αυξανόμενο μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής και να διασφαλίσει την ενεργειακή ασφάλεια» καθώς κινείται προς τον στόχο των μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Οι ευρωπαϊκές χώρες, ειδικά ηΓερμανία,έχουν επενδύσει σημαντικά σε υποδομές εισαγωγής LNG κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης που προκάλεσε ο πόλεμος στην Ουκρανία, και αυτά τα περιουσιακά στοιχεία «θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την εισαγωγή βιο-LNG ή συνθετικού LNG και να επαναπροσαρμοστούν για την εισαγωγή πράσινου υδρογόνου», αναφέρεται στην έκθεση της Shell.
Η Shell και οι ανταγωνιστές της επιδιώκουν να προωθήσουν το φυσικό αέριο και το LNG ως μιακαθαρότερη εναλλακτική λύσηαπό τον άνθρακα και ως ένα μεταβατικό καύσιμο για την παγκόσμια αποανθρακοποίηση, παρά το γεγονός ότι η καύση φυσικού αερίου απελευθερώνει σημαντικές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα.
Το LNG αποτελείται κυρίως από μεθάνιο, το οποίο προκαλεί μεγαλύτερη θέρμανση από το διοξείδιο του άνθρακα, ενώ το εμπόριο LNG έχει επίσης επικριθεί για το αποτύπωμα των εκπομπών του. Η παγκόσμια ζήτηση για LNGθα αυξηθεί σε 630-718 εκατομμύρια τόνους έως το 2040, από 407 εκατομμύρια τόνους πέρυσι, σύμφωνα με τη Shell.
Ένα σημαντικό ποσοστό της νέας προσφοράς αναμένεται να προέλθει από τις ΗΠΑ, αλλά η περαιτέρω ανάπτυξη στη χώρα «συνοδεύεται από κινδύνους», όπως η κανονιστική αβεβαιότητα στο ρυθμιστικό πλαίσιο και το κόστος παραγωγής, επισημαίνει η εταιρεία.