Την πρώτη Έκθεση Δραστηριότητας του, έδωσε στη δημοσιότητα την Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2025, ο Ελληνικός Ενεργειακός Διαμεσολαβητής (ΕΕΔ) ο οποίος τέθηκε σε ισχύ την 1η Φεβρουαρίου 2024 και επιλαμβάνεται της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών μεταξύ καταναλωτών/πελατών ηλεκτρικής ενέργειας και/ή φυσικού αερίου και προμηθευτών/διαχειριστών δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας και/ή φυσικού αερίου, τηρώντας τις αρχές της αμεροληψίας, της αντικειμενικότητας, της διαφάνειας και της αποτελεσματικότητας.
Η Έκθεση αφορά τους 11 πρώτους μήνες της λειτουργίας του Ελληνικού Ενεργειακού Διαμεσολαβητή και συγκεκριμένα το διάστημα από την 1η Φεβρουαρίου 2024 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2024.
Το διάστημα αυτό υποβλήθηκαν συνολικά 284 αιτήματα προς εξέταση, εκ των οποίων τα 268 αφορούσαν σε ζητήματα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, τα 14 σε ζητήματα παροχής φυσικού αερίου και τα δύο για ζητήματα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με την Έκθεση, από την επεξεργασία των διαφορών για τις οποίες οι καταναλωτές ζήτησαν διαμεσολάβηση, τα βασικά θέματα ήταν η:
-
Μη ακριβής καταγραφή κατανάλωσης κατά την αλλαγή προμηθευτή ενέργειας
-
Μη επαρκής λήψη πληροφοριών πριν τη σύναψη σύμβασης σε πάροχο ενέργειας
-
Μη ορθή απόδοσης της έκπτωσης Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ)
Ο Ελληνικός Ενεργειακός Διαμεσολαβητής συνολικά εξέδωσε 67 συστάσεις εκ των οποίων 45 (ποσοστό 67%) υπέρ του καταναλωτή και 22 (ποσοστό 33%) υπέρ του προμηθευτή. Επιπλέον, σε 20% των συνολικών διαφορών (57 αιτήματα περίπου), τα μέρη κατέληξαν σε φιλική επίλυση με τη συνδρομή του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή, χωρίς να χρειαστεί η έκδοση σύστασης. Ο μέσος χρόνος επίλυσης των διαφορών (από την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος έως το κλείσιμο της διαδικασίας) ανήλθε σε περίπου δύο μήνες.
Στα αιτήματα που επιλύθηκαν επιτυχώς, το ποσοστό συμμόρφωσης τόσο του προμηθευτή όσο και του καταναλωτή ανήλθε στο 100%.
Αυτό σημαίνει ότι:
-
Όπου τα μέρη αποδέχθηκαν τη σύσταση, ακολουθήθηκε η λύση που προτάθηκε από τον ΕΕΔ.
-
Σε περιπτώσεις που ο προμηθευτής ικανοποίησε απευθείας το αίτημα του καταναλωτή ή δόθηκαν οι ζητούμενες διευκρινίσεις, η διαδικασία ολοκληρώθηκε επιτυχώς.