Η παγκόσμια έλλειψη τεχνικών και ανεξάρτητων συνεργείων που έχουν τα προσόντα να επισκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα (EV) απειλεί να αυξήσει το κόστος επισκευής για τους οδηγούς, υπονομεύοντας ενδεχομένως τις προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των οχημάτων, όπως αναφέρει το Reuters.
Από το Μιλάνο έως τη Μελβούρνη και το Μαλιμπού, οι οργανισμοί κατάρτισης τεχνικών, οι πάροχοι εγγυήσεων και οι επισκευαστές υποστηρίζουν ότι τα ανεξάρτητα συνεργεία είναι ζωτικής σημασίας για να γίνουν τα EV προσιτά, επειδή είναι πολύ φθηνότερα από τους αντιπροσώπους franchise.
Yψηλό κόστος για τα συνεργεία
Πολλοί ιδιοκτήτες συνεργείων διστάζουν να αντιμετωπίσουν το κόστος εκπαίδευσης και εξοπλισμού για την επισκευή των EV υψηλής τάσης – με συστήματα 400 και 800 βολτ που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ηλεκτροπληξία και να σκοτώσουν απρόσεκτους ή ανεκπαίδευτους τεχνικούς σε δευτερόλεπτα – ειδικά με σχετικά λίγα EV στους δρόμους.
Επιπλέον, μαζί με τους κινδύνους ηλεκτροπληξίας, πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη και ο κίνδυνος πυρκαγιάς.
Ο Ρομπέρτο Πετρίλι, 60 ετών, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης ανεξάρτητου συνεργείου στο Μιλάνο, διστάζει να δαπανήσει 30.000 ευρώ (32.600 δολάρια) για τον απαιτούμενο εξοπλισμό, όταν οι πωλήσεις EV στην Ιταλία είναι ακόμη χαμηλές και το δίκτυο φόρτισης είναι μικρό.
«Απέχω επτά χρόνια από τη συνταξιοδότηση και νομίζω ότι δεν αξίζει τον κόπο», δήλωσε ο Petrilli.
Ελλειψη εξειδικευμένου προσωπικού
Ο κλάδος της επισκευής αυτοκινήτων έχει ήδη έλλειψη εργαζομένων από την εποχή της πανδημίας. Το Institute of the Motor Industry (IMI) που εδρεύει στο Hertford της Αγγλίας, αναπτύσσει μαθήματα κατάρτισης για την αυτοκινητοβιομηχανία και αυτή τη στιγμή αναπτύσσει μαθήματα EV σε όλη την Κίνα και σκοπεύει να το κάνει στην Ινδία και σε όλη την Ευρώπη. Προβλέπει ότι η Βρετανία, με την απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων με ορυκτά καύσιμα το 2030, θα μπορούσε να χρειαστεί 25.000 τεχνικούς EV μέχρι το 2032.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη νούμερο 2 αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως μετά την Κίνα, η αύξηση των πωλήσεων EV έχει μείνει πίσω από την Ευρώπη, αλλά το Γραφείο Στατιστικής Εργασίας προβλέπει ότι θα χρειάζονται περίπου 80.000 θέσεις εργασίας ηλεκτρολόγων ετησίως μέχρι το 2031, στις οποίες περιλαμβάνονται τεχνικοί για την αντιμετώπιση προβλημάτων EV ή την εγκατάσταση φορτιστών EV.
Και στην Αυστραλία θα μπορούσαν να λείπουν 9.000 τεχνικοί EV μέχρι το 2030, όπως προβλέπει το Εμπορικό Επιμελητήριο Αυτοκινήτων της Βικτώριας.
Απρόσιτα για την πλειονότητα των οδηγών
Οι ειδικοί σε θέματα αυτοκινήτων φοβούνται ότι μηχανικοί όπως ο Petrilli στο Μιλάνο, θα αποφεύγουν απλώς τα EV – αναγκάζοντας τους ιδιοκτήτες να ξοδέψουν περισσότερα.
Τα στοιχεία που μοιράστηκε με το Reuters ο βρετανικός πάροχος εγγύησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Warrantywise, δείχνουν ότι το κόστος ήδη αυξάνεται – με μια μονοετή εγγύηση για ένα Tesla Model 3 να κοστίζει υπερτριπλάσια του μέσου όρου για τα μοντέλα ορυκτών καυσίμων με συγκρίσιμες τιμές.
Ο διευθύνων σύμβουλος Lawrence Whittaker, δήλωσε ότι η Warrantywise πρέπει να χρησιμοποιήσει ακριβούς αντιπροσώπους franchise για την επισκευή των EV, επειδή αυτοί διαθέτουν συχνότερα εξειδικευμένους τεχνικούς από ό,τι τα ανεξάρτητα συνεργεία.
Η ανησυχία του Whittaker έγκειται στο ότι το υψηλότερο κόστος ασφάλισης και εγγύησης σημαίνει ότι τα EV θα παραμείνουν απρόσιτα για πολλούς καταναλωτές. «Πώς θα μπορέσουν οι άνθρωποι να αντέξουν οικονομικά το υψηλότερο κόστος επισκευής;», διερωτήθηκε χαρακτηριστικά.