Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναγνωρίζοντας τους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής έκανε το 2023 τολμηρά βήματα για την υλοποίηση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.
Ενέκρινε τη διαπραγματευτική θέση του για την πρώτη νομοθεσία στην ιστορία της ΕΕ για την αποκατάσταση της Φύσης που θα υποχρεώνει τα κράτη μέλη να αναλάβουν δράση για τη διάσωση των οικοσυστημάτων.
Υπερψήφισε τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα νέα οχήματα και τον σταδιακό μηδενισμό τους έως το 2035, αλλά και στους ουρανούς της Ευρώπης, εναλλακτικά καύσιμα, όπως βιοκαύσιμα και υδρογόνο, θα κινούν περισσότερα αεροσκάφη, ενώ και στις θάλασσες, οι ρύποι από τα ναυτιλιακά καύσιμα θα αρχίσουν να μειώνονται από το 2025.
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων θα έχουν σύντομα περισσότερους σταθμούς φόρτισης στους ευρωπαϊκούς δρόμους, ενώ οι ποδηλάτες προτείνεται να έχουν στη διάθεσή τους περισσότερους ποδηλατόδρομους, θέσεις στάθμευσης και μείωση του ΦΠΑ.
Το Κοινοβούλιο έθεσε νέους στόχους εξοικονόμησης ενέργειας για το 2030, μέχρις ότου τα κράτη μέλη θα πρέπει να μειώσουν την κατανάλωση κατά τουλάχιστον 11,7%. Οι ευρωβουλευτές υπερθεμάτισαν στο να μπει τέλος στο «greenwashing», απαγορεύοντας τις παραπλανητικές διαφημίσεις δήθεν «πράσινων» προϊόντων και τους γενικόλογους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς.
Συμφώνησαν άλλωστε σε νέους κανόνες οικολογικού σχεδιασμού, ώστε σχεδόν όλα τα προϊόντα της να είναι βιώσιμα και ανθεκτικά, άρα φιλικά προς το περιβάλλον και οικονομικά για τον άνθρωπο, ενώ ενέκριναν νέα οδηγία για πιο βιώσιμες, «ηθικές» και ανθεκτικές μπαταρίες και υπερψήφισαν σύσταση για πιο ανθεκτικά, πιο εύκολα στην επαναχρησιμοποίηση, επισκευή και ανακύκλωση υφάσματα, που θα θέσουν τέλος στην «γρήγορη μόδα», στον δρόμο προς τη μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία έως το 2050.