Η εταιρεία ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection”, φορέας χρηματοδότησης και κατασκευής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Αττικής – Κρήτης, ανταποκρινόμενη στην απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας όρισε εκπρόσωπό της στην πενταμελή Τεχνική Επιτροπή για τη διαλειτουργικότητα του εν λόγω έργου με τα υπόλοιπα τμήματα του Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ.
Ειδικότερα, η «Αριάδνη Interconnection» θα εκπροσωπηθεί στην Τεχνική Επιτροπή για τη διαλειτουργικότητα από τον Τεχνικό της Διευθυντή, Δημήτρη Μίχο και ο ΑΔΜΗΕ θα εκπροσωπηθεί από τον Γενικό Διευθυντή Τεχνολογίας, Ανάπτυξης Συστήματος και Στρατηγικής και Αντιπρόεδρο του ΑΔΜΗΕ, Γιάννη Μάργαρη.
Έχει οριστεί ότι στην Επιτροπή θα συμμετέχουν επίσης εκπρόσωπος του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας Κύπρου (ΔΣΜΚ) και της εταιρείας Euroasia Interconnector Ltd (φορέας υλοποίησης του τμήματος Κρήτης-Κύπρου). Ο επικεφαλής-πρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής για την διαλειτουργικότητα θα επιλεγεί από τον ENTSO-E.
Όπως προβλέπεται από την απόφαση 1190/2018 της ΡΑΕ, το έργο της Επιτροπής είναι ο καθορισμός των ελάχιστων τεχνικών απαιτήσεων για τη διαλειτουργικότητα των τμημάτων του PCI με σκοπό την τμηματική υλοποίησή του, αρχής γενομένης από το τμήμα Αττική-Κρήτη που είναι πιο ώριμο και κατεπείγουσας σημασίας για την διασφάλιση της επάρκειας του ενεργειακού εφοδιασμού της Κρήτης. Οι απαιτήσεις αυτές θα αξιοποιηθούν στις τεχνικές προδιαγραφές των τευχών διακήρυξης των διαγωνισμών της «Αριάδνη Interconnection».
Το πόρισμα της Επιτροπής θα πρέπει να κατατεθεί έως τις 15 Φεβρουαρίου 2019, ικανοποιώντας έτσι τις προϋποθέσεις του χρονοδιαγράμματος του έργου Αττική-Κρήτη, σύμφωνα με το οποίο η «Αριάδνη Interconnection» θα έχει ξεκινήσει τις διακηρύξεις για τα επιμέρους τμήματα του έργου (καλωδιακά τμήματα, Σταθμοί Μετατροπής) εντός του α’ τριμήνου του 2019.
Η «Αριάδνη Interconnection» βρίσκεται ήδη σε διαδικασία διαβούλευσης για τις τεχνικές προδιαγραφές με όλους τους μεγάλους κατασκευαστές-προμηθευτές εξοπλισμού. Στο πλαίσιο αυτό έχει ληφθεί υπ’ όψιν η διεθνής εμπειρία και πρακτική που εφαρμόζεται σε παρόμοια έργα τα οποία βρίσκονται είτε σε φάση υλοποίησης είτε σε φάση λειτουργίας.