Την αγορά των εναέριων ταξί, διερευνά ο διεθνής κολοσσός, GeneralMotors,συμπεριλαμβανομένης της πρότασης της, για την κατασκευή οχημάτων που είναι γνωστά ως ιπτάμενα αυτοκίνητα, αναφέρει το Reuters.Ο αμερικάνικος κολοσσός αναζητά τρόπους για να αναπτυχθεί στη νέα αγορά στον τομέα των μεταφορών,που αναμένεται να έχει μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον τα επόμενα χρόνια.
Συγκεκριμένα, η διευθύνουσα σύμβουλος Μέρι Μπάρα έκανε πρόσφατα για πρώτη φορά αναφορά σχετικά με το ενδιαφέρον της GM που εδρεύει στο Ντιτρόιτ στην αγορά αεροπορικών ταξί, λέγοντας ότι αυτή η δραστηριότητα ταιριάζει με την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και την προηγμένη ηλεκτρική μπαταρία Ultium.
«Πιστεύουμε ακράδαντα το μέλλον μας στα EV και όχι μόνο για οχήματα», είπε σε ένα συνέδριο. «Η δύναμη και η ευελιξία του συστήματος μπαταριών Ultium μας ανοίγει πόρτες» για πολλές χρήσεις, πρόσθεσε, «συμπεριλαμβανομένης της εναέριας κινητικότητας».
Τα αεροπορικά ταξί είναι κάθετα αεροσκάφη απογείωσης και προσγείωσης (VTOL) που χρησιμοποιούν ηλεκτρικούς κινητήρες αντί για κινητήρες τζετ. Σχεδιασμένα για να αποφεύγουν την ανάγκη μεγάλων διαδρόμων, για να ανυψωθούν έχουν περιστρεφόμενα φτερά και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ρότορες στη θέση των έλικα.
Τα ηλεκτρικά αεροπορικά ταξί είναι πιθανό να πετούν σε διαδρομές χαμηλού επιπέδου ύψους, ανακουφίζοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους. Αλλά θα μπορούσαν να αυξήσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση καθώς εκτιμάται ότι θα γίνουν δημοφιλή.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ- ΜΠΕ, οι εταιρικοί και ιδιωτικοί επενδυτές έχουν επενδύσει τουλάχιστον 2,3 δισ. δολάρια σε περισσότερες από 100 μελέτες εναέριων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των drone και των ηλεκτρικών αεροπορικών ταξί, αλλά η τεχνολογία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σημαντικά εμπόδια στην εμπορευματοποίηση και την κερδοφορία, σύμφωνα με τον ιστότοπο επενδυτών PitchBook.
Η GM σταθμίζει όλες τις επιλογές – είτε πρόκειται να κατασκευάσει, να προμηθεύσει είτε να συνεργαστεί – καθώς αποφασίζει αν θα ενταχθεί σε κοινές προσπάθειες με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Hyundai, η Toyota, η Daimler, η Volkswagen και η Geely.
Ο «ανταγωνισμός»
Η Hyundai συνεργάστηκε με την Uber τον Ιανουάριο για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αεροπορικών ταξί και δεσμεύθηκε να επενδύσει 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια στην αστική αεροπορική κινητικότητα έως το 2025.
Η Toyota ηγήθηκε ενός επενδυτικού προγράμματος 590 εκατομμυρίων δολαρίων για τα αεροπορικα ταξί Joby τον Ιανουάριο, ενώ η Daimler και η Geely έχουν επενδύσει στο Volocopter με έδρα τη Στουτγκάρδη. Η μάρκα Porsche της Volkswagen συνεργάζεται με την Boeing για την ανάπτυξη ενός πρωτότυπου ηλεκτρικού ιπτάμενου οχήματος.
Πέρυσι, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Ελον Μασκ χαρακτήρισε το ηλεκτρικό ταξί «δύσκολο πρόβλημα» και τον περασμένο μήνα είπε ότι μια πιο ισχυρή μπαταρία που θα μπορούσε να συμβάλει στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών αεροπλάνων, μετά από τρία έως τέσσερα χρόνια. Ο Mασκ είπε ότι «πολλά συναρπαστικά πράγματα» θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια της Tesla‘sBatteryDay στις 22 Σεπτεμβρίου.