Η SonoMotors παρουσίασε το πρώτο πρωτότυπο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου με ηλιακά πάνελ Sion το 2017. Η εταιρία έχει ήδη 13.000 κρατήσεις πελατών με κατά μέσο όρο 3.000 ευρώ προκαταβολή.
Σύμφωνα με έρευνες, περισσότερο από το 90% των δυνητικών αγοραστών είχαν επιλέξει τη μεγαλύτερη μπαταρία, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία τον Ιούνιο του 2021. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο το Sion υιοθετεί τώρα μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh αντί της προηγουμένης των 35 kWh. Σύμφωνα με την Sono, η αυτονομία (χωρίς ηλιακή υποστήριξη) αυξάνεται από τα 255 σε 305 km. Ταυτόχρονα, η μέγιστη ισχύς φόρτισης αυξήθηκε από 50 σε 75 kW.
Στην έκθεση τεχνολογίας CES 2021, η Sono Motors κατάφερε να παρουσιάσει το δεύτερο πρωτότυπο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου Sion. Με αυτό, η εταιρεία με έδρα το Μόναχο πλησίασε αισθητά στην έκδοση παραγωγής.
Τα ελαστικά και ο ηλεκτροκινητήρας στον εμπρός άξονα προέρχονται από την Continental, η ισχύς του οποίου ανέρχεται στους 163 ίππους και η ροπή στα 270 Nm. Η Sono Motors ορίζει την τελική ταχύτητα στα 140 km/h, ενώ το αυτοκίνητο που αξιοποιεί επίσης την ηλιακή ενέργεια κάνει το 0-100 km/h σε 9 sec.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, στο πρώην εργοστάσιο της Saab στο Trollhättan θα ξεκινήσει η παραγωγή και αναμένονται 43.000 Sion ετησίωςμε 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Συνολικά, 257.000 οχήματα θα μπουν στη γραμμή παραγωγής στο Trollhättan για μια περίοδο επτά συνολικά ετών.
Σύμφωνα με την Sono Motors, τα 248 ενσωματωμένα ηλιακά πάνελ που βρίσκονται τοποθετημένα στο αυτοκίνητο, μπορούν να τροφοδοτήσουν την μπαταρία με ενέργεια έως και 245 km (ο μέσος όρος είναι 112 km) επιπλέον της ηλεκτρικής αυτονομίας.
Μια αμφίδρομη λειτουργία φόρτισης επιτρέπει επίσης όχι μόνο την εξαγωγή και την αποθήκευση της ενέργειας, αλλά και τη δυνατότητα χρήσης ηλεκτρονικών συσκευών (με έως και 3,7 kW μέσω οικιακής πρίζας Schuko) ή άλλων ηλεκτρικών οχημάτων (με έως 11 kW).
Δεν είναι εύκολο για νεοσύστατες εταιρίες να πρωταγωνιστήσουν στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Ειδικά στο τμήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας, απαιτείται κάποιο κεφάλαιο για να μπορέσει να τεθεί σε κίνηση ένα πρωτότυπο. Η Sono Motors το εξασφάλισε πρόσφατα με μια εκστρατεία crowdfunding – ενδέχεται βέβαια να απαιτηθεί περαιτέρω χρηματοδότηση στο μέλλον.
Η Sono Motors κατέχει μια σειρά διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας στην τεχνολογία ηλιακών πάνελ και συνάπτει επίσης σημαντικές συνεργασίες. Το ηλεκτρικό φορτηγό eTGE από τη MAN, για παράδειγμα, υιοθετεί ηλιακή οροφή που προέρχεται από την συνεργασία με την εταιρεία με έδρα το Μόναχο.
Το Sion αναμένεται να κυλήσει τους τροχούς του σε δημόσιους δρόμους από το 2023 και μετά. Αυτό επιζητούν και οι εντολείς των μέχρι πρότινος 13.000 προπαραγγελιών.