Στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε η πρώτη πανελλήνια παρουσίαση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων BMW i3 και BMW i3s. Πρόκειται για δυο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τα οποία συνεισφέρουν στη προσπάθεια να περιοριστεί η εξάρτηση μας από τα ορυκτά καύσιμα και να μειωθεί η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τους επικίνδυνους ρύπους.
Κατά την διάρκεια της παρουσίασης ανώτατα στελέχη της ελληνικής αντιπροσωπείας αναφέρθηκαν στο πρόγραμμα αλλαγών και αναβαθμίσεων των δυο αυτοκινήτων καθώς και στις προκλήσεις που φέρνει η ηλεκτροκίνηση στον χώρο της αυτοκίνησης.
Το BMW i3 ηγείται της κατηγορίας premium ηλεκτρικών οχημάτων από το 2014, όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και σε όλο τον κόσμο. Στη Γερμανία, κατέχει την πρώτη θέση στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων στην κατηγορία ηλεκτρικών μοντέλων συνολικά από το 2014. Η μάρκα εκτιμά ότι και το ανανεωμένο BMW i3 θα έχει ανάλογη εμπορική επιτυχία. Το BMW i3s έχει υψηλότερη ισχύ, ειδική τεχνολογία πλαισίου, πιο δυναμική συμπεριφορά και νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.
Και τα δύο αυτοκίνητα αντλούν ενέργεια από τη μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης με χωρητικότητα 94 Ah. Ένας μικρός βενζινοκινητήρας από τα σκούτερ αυξάνει την αυτονομία των αυτοκινήτων παρέχοντας ηλεκτρικό ρεύμα στις μπαταρίες.
Τα ανανεωμένα BMW i3 και BMW i3s είναι εξοπλισμένα με προβολείς all-LED (στάνταρ), που υιοθετούν λαμπτήρες LED για τη μεσαία και μεγάλη σκάλα και για τα φώτα ημέρας. Τα νέα φλας τεχνολογίας LED ενσωματώνονται στην εμπρός ποδιά με τη μορφή οριζόντιων λωρίδων.
Το νέο BMW i3s ενσωματώνει αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία που υπογραμμίζουν τον δυναμικό χαρακτήρα του. Είναι εξοπλισμένο με σπορ ανάρτηση(στάνταρ). Mειωμένη κατά 10 χιλ. η απόσταση από το έδαφος. Το μετατρόχιο είναι αυξημένο κατά 40 χιλ. συγκριτικά με του BMW i3. Το BMW i3s διατίθεται με ζάντες αλουμινίου 20-ιντσών.
Ο κλωβός επιβατών έχει κατασκευαστεί σε μεγάλο ποσοστό από CFRP (πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα). Η σχεδιαστική αρχή των δύο τετραθέσιων μοντέλων καταργεί τις κολώνες Β και το τούνελ του κιβωτίου. Οι πόρτες που ανοίγουν προς αντίθετες κατευθύνσεις παρέχουν στους επιβάτες ευκολία στη πρόσβαση. Πάνω από το 80% των επιφανειών που είναι ορατές στους επιβάτες κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα υλικά ή ανανεώσιμους πόρους.
Ο ηλεκτροκινητήρας του νέου BMW i3 αποδίδει μέγιστη ισχύ 170 ίππων. Η μέγιστη ροπή των 25,4 χλγμ. είναι διαθέσιμη κατά την εκκίνηση, όπως συμβαίνει με όλους τους ηλεκτροκινητήρες. Ο κινητήρας συνδυάζεται με μονοτάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα με το νέο BMW i3 ολοκληρώνεται σε 7,3΄΄. Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα.
Τοποθετημένη χαμηλά στο πάτωμα του αυτοκινήτου, η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης παρέχει αυτονομία 290 – 300 χλμ. (κύκλοςNEDC), 235 – 255 χλμ. (σύμφωνα με το WLTP) και μέχρι 200 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας. Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας του BMW i3 στο μικτό κύκλο NEDC κυμαίνεται μεταξύ 13,6 και 13,1 kWh για κάθε 100 χλμ.
Η οδική συμπεριφορά βελτιώθηκε μετά την προσθήκη της ανανεωμένη έκδοση του Dynamic Stability Control (DSC). Το αναβαθμισμένο σύστημα εξασφαλίζει ταχύτερο έλεγχο πρόσφυσης και καλύτερη οδική συμπεριφορά, ανέφεραν ανώτατα στελέχη της μάρκας. Η πρόσφυση κατά την εκκίνηση στο χιόνι και σε βρεγμένο οδόστρωμα έχει βελτιωθεί αισθητά. Το DTC (Dynamic Traction Control) mode αυξάνει την ευστάθεια σε υψηλότερες ταχύτητες.
Το BMW i3s εξοπλίζεται με ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων, που αποδίδει μέγιστη ροπή 27,6 χλγμ. Το αναβαθμισμένο σύστημα κίνησης περιλαμβάνει τροποποιημένο έλεγχο του μοτέρ και ειδικά κωνικά ρουλεμάν, που έχουν αξιοποιηθεί για περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης ισχύος και της καμπύλης επιδόσεων σε υψηλότερες στροφές. Στα όρια των στροφών του ηλεκτροκινητήρα, τα επίπεδα ισχύος και ροπής είναι μέχρι 40% υψηλότερα από του BMW i3.
Επιπλέον, το BMW i3s διαθέτει σπορ ανάρτηση με εξελιγμένα ελατήρια, αποσβεστήρες και αντιστρεπτικές δοκούς. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει SPORT mode μέσω του διακόπτη Driving Experience Control. Αυτό ενεργοποιεί την πιο άμεση απόκριση του γκαζιού και του συστήματος διεύθυνσης.
Μόλις 6,9΄΄ είναι αρκετά για να επιταχύνει το BMW i3s από στάση στα 100 χλμ./ώρα. Τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Στο μικτό κύκλο NEDCκαταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια 14.3 kWh /100 χλμ. Η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 280 χλμ. βάσει του κύκλου NEDC, 235 – 245 χλμ. σύμφωνα με το WLTP και μέχρι 200 χλμ. σε καθημερινή χρήση.
Ένας δικύλινδρος βενζινοκινητήρας επέκτασης αυτονομίας 38 ίππων διατίθεται προαιρετικά και για τα δύο μοντέλα BMW i3 και BMW i3s. Ο κινητήρας ενεργοποιεί μία γεννήτρια που παράγει ισχύ ανάλογα με τις απαιτήσεις, διατηρώντας παράλληλα ένα σταθερό επίπεδο φόρτισης της μπαταρία. Αυτό επεκτείνει τη συνολική αυτονομία του αυτοκινήτου σε καθημερινή χρήση κατά 150 χλμ.
Η τιμή του ανανεωμένου BMW i3 καθορίστηκε στα 39.350 ευρώ, με έξτρα βενζινοκινητήρα η τιμή ανέρχεται στα 43.100 ευρώ. Το BMW i3sκοστίζει 49.750 ευρώ, 53.780 ευρώ με έξτρα βενζινοκινητήρα.

Πηγή: www.haniotika-nea.gr