Η αεροπορική βιομηχανία θα πρέπει να επιταχύνει στην περιβαλλοντική της μετάβαση, ακολουθώντας τις δεσμεύσεις της σε εναρμόνιση με τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού, που στοχεύει να περιορίσει την υπερθέρμανση του πλανήτη κατά 2 C. Για τον λόγο αυτό, η Air France παρουσίασε το πρόγραμμα “Air France Act” που καθορίζει τη νέα στρατηγική μείωσης των εκπομπών CO₂ της αεροπορικής εταιρείας.
Η στρατηγική βασίζεται σε τρεις προτεραιότητες:
  1. Να μειώσει κατά προτεραιότητα τις άμεσες εκπομπές που παράγονται από τις δραστηριότητες της Air France.
  2. Να μειώσει τις έμμεσες εκπομπές, που δημιουργούνται πριν και μετά τις δραστηριότητες της Air France.
  3. Να υποστηρίξει έργα που απορροφούν άνθρακα από την ατμόσφαιρα.
Το Air France Act αντιπροσωπεύει την ρεαλιστική, με απόλυτη διαφάνεια επιστημονική προσέγγιση που υιοθετεί η εταιρεία για να εξασφαλιστεί η περιβαλλοντική της μετάβαση μέσω συγκεκριμένων και μετρήσιμων ενεργειών.
Η απαλλαγή των αερομεταφορών από άνθρακα θα είναι δύσκολη και θα χρειαστεί χρόνο. Η διαδικασία αυτή βασίζεται στη στενή συνεργασία μεταξύ όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών: κατασκευαστές αεροσκαφών, κατασκευαστές κινητήρων, προμηθευτές καυσίμων, αεροδρόμια, δημόσιες αρχές, ερευνητικά ινστιτούτα και ακαδημαϊκή κοινότητα.
30% χαμηλότερες εκπομπές CO₂ ανά επιβάτη/χλμ. έως το 2030 σε σύγκριση με το 2019 (εκπομπές κατά 12% χαμηλότερες σε απόλυτες τιμές)
Η νέα “τροχιά” απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα στοχεύει σε μείωση κατά 30% των εκπομπών CO₂ ανά επιβάτη/χλμ. έως το 2030 σε σύγκριση με το 2019. Ο στόχος αυτός αποκλείει τις λεγόμενες ενέργειες “αντιστάθμισης”, έτσι ώστε να υπολογιστούν τα μέτρα που μειώνουν αποκλειστικά τις άμεσες και έμμεσες εκπομπές. Αντιστοιχεί σε μείωση 12% στις συνολικές εκπομπές της εταιρείας μεταξύ 2019 και 2030, σύμφωνα με τις αναμενόμενες αλλαγές στη δραστηριότητα, μετά από την μείωση κατά 6% που επιτεύχθηκε μεταξύ 2005 και 2019.
Αυτή η τροχιά βασίζεται σε μια επιστημονική μέθοδο αξιολόγησης που αναπτύχθηκε από τον ανεξάρτητο οργανισμό αναφοράς SBTi (Science-Based Target Initiative), στον οποίο και υποβάλλεται. Έχοντας ιδρυθεί από το CDP (Carbon Disclosure Project), το Παγκόσμιο Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών και την WWF, o SBTi έχει θέσει στόχους μείωσης των εκπομπών CO₂ για τον κλάδο των αερομεταφορών σύμφωνα με την Συμφωνία του Παρισιού, η οποία στοχεύει να περιορίσει την υπερθέρμανση του πλανήτη κατά 2%.
Μηδενικές εκπομπές έως το 2050
Έως το 2050 η Air France στοχεύει να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές, δηλαδή μια δραστική μείωση στις εκπομπές CO₂ σε συνδυασμό με συνεισφορά σε έργα που θα απομακρύνουν από την ατμόσφαιρα ποσότητα CO₂ ίση με τις υπολειπόμενες εκπομπές κάθε χρόνο. Η εταιρεία εργάζεται για να καθορίσει μια συγκεκριμένη και επαληθεύσιμη τροχιά απαλλαγής από τον άνθρακα έως το 2050, βασισμένη σε μια σειρά υποθέσεων – ειδικά σχετικά με την εξέλιξη της κυκλοφορίας – οι οποίες ενδέχεται να διαφοροποιηθούν. Ως εκ τούτου, πρόκειται για μια εξελισσόμενη διαδικασία με γνώμονα την φιλοδοξία εναρμόνισης με τα επιστημονικά σημεία αναφοράς, όπως ισχύει στην περίπτωση του μέτρου για το 2030.
Πέντε δράσεις σε προτεραιότητα για μείωση και αποφυγή εκπομπών CO₂ 
Για την επίτευξη αυτών των στόχων, η Air France ενεργοποιεί όλους τους μηχανισμούς απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα που έχει στη διάθεσή της:
  1. Ανανέωση στόλου με αεροσκάφη νέας γενιάς – Airbus A220, Airbus A350 – πιο αποδοτικά ως προς τα καύσιμα που εκπέμπουν έως και 25% λιγότερο CO2 και αποτύπωμα θορύβου μειωμένο κατά 33% κατά μέσο όρο. Μέχρι το 2030, τα αεροσκάφη αυτά θα αποτελούν το 70% του στόλου της Air France σε σύγκριση με το 7% που είναι σήμερα, χάρη στην επενδυτική πολιτική ενός δισ. ευρώ ετησίως από τώρα έως το 2025.
  2. Αυξημένη χρήση Βιώσιμου Αεροπορικού Καυσίμου (SAF) το οποίο θα μειώσει τις εκπομπές CO₂ κατά 80% κατά μέσο όρο στη διάρκεια του κύκλου ζωής του καυσίμου, χωρίς να ανταγωνίζεται την τροφική αλυσίδα. Από το 2022 και σύμφωνα με τους γαλλικούς κανονισμούς, η Air France ενσωματώνει αντίστοιχο βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο σε όλες τις πτήσεις της που αναχωρούν από την Γαλλία. Έως το 2030, η εταιρεία στοχεύει να χρησιμοποιεί τουλάχιστον 10% SAF σε όλες τις πτήσεις και 63% το 2050.
  3. Τεχνικές οικολογικής πλοήγησης: ενδεικτικά αναφέρονται η τροχοδρόμηση με έναν κινητήρα όποτε είναι εφικτό, η βελτιστοποίηση των αεροδιαδρόμων με την χρήση τεχνητής νοημοσύνης, η βελτίωση της τροχιοδρόμησης σε συντονισμό με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας. Οι πρωτοβουλίες αυτές που κατέστησαν δυνατές χάρη στις προσπάθειες των πληρωμάτων της Air France που έχουν εκπαιδευθεί σε αυτές τις πρακτικές, μειώνουν τις εκπομπές άνθρακα κατά μέσο όρο από 2 έως 3% μέσα σε ένα έτος.
  4. Εισαγωγή πιο υπεύθυνων προτάσεων μενού για μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Στις πτήσεις και στα lounges η Air France επιλέγει να προσφέρει ένα τοπικό και εποχιακό μενού, όποτε αυτό είναι εφικτό. Η εταιρεία προσφέρει επίσης στους επιβάτες τη δυνατότητα προεπιλογής πιάτων πριν την πτήση στην καμπίνα Business Class στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, στα πλαίσια της προσπάθειας για περιορισμό στην σπατάλη τροφίμων. Επιπλέον, έως το τέλος του 2022, η Air France θα ελαχιστοποιήσει κατά 90% τα πλαστικά μίας χρήσης σε σύγκριση με το 2018, έχοντας αντικαταστήσει από το 2019 τα πλαστικά ποτηράκια, μαχαιροπήρουνα και αναδευτήρες μίας χρήσης με βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις.
  5. Ανάπτυξη συνδυαστικής μεταφοράς, ώστε να προσφέρει εναλλακτικές χαμηλών εκπομπών σε διαδρομές μικρών αποστάσεων, ιδιαίτερα στα πλαίσια της ενισχυμένης συνεργασίας μεταξύ Air France και SNCF.
Ταυτόχρονα η Air France αλλάζει, όπως και η συμπεριφορά των πελατών της, σε ό,τι αφορά στη σχέση με το ταξίδι. Είτε επιλέξουν να δείξουν μεγαλύτερη αυτοσυγκράτηση ταξιδεύοντας λιγότερο συχνά και παραμένοντας για μεγαλύτερες περιόδους στον προορισμό τους ή συνδυάζοντας επαγγελματικά ταξίδια με αναψυχή, η Air France δεσμεύεται να τους υποστηρίξει παρέχοντάς τους τα μέσα να δράσουν στο επίπεδό τους, επενδύοντας ιδιαίτερα στο πρόγραμμα βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου πέρα από τις ισχύουσες απαιτήσεις.
Για να παρουσιάσει την περιβαλλοντική στρατηγική και όλες τις δεσμεύσεις της με περισσότερες λεπτομέρειες, η εταιρεία δημιούργησε μια νέα καμπάνια με βίντεο και μια αποκλειστική ιστοσελίδα “Air France ACTπου απευθύνεται στο ευρύ κοινό, διαθέσιμη στη γαλλική και αγγλική έκδοση.