Πάνω από 300 προτάσεις έχει δεχθεί μέχρι τώρα η Tesla για το σημείο εγκατάστασης μίας γιγαντιαίας μονάδας παραγωγής μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων επί ευρωπαϊκού εδάφους!

Η αμερικανική εταιρεία θα λάβει την τελική απόφαση μέσα στο 2017, ενώ ήδη ετοιμάζει ένα τέτοιο «υπερεργοστάσιο» στη Nevada των ΗΠΑ σε συνεργασία με την Panasonic. Ο ιδιοκτήτης της Tesla, Elon Musk, έχει πραγματοποιήσει συναντήσεις με Ευρωπαίους υπουργούς προκειμένου να αξιολογήσει τα οικονομικά κίνητρα, που του παρέχουν για να επενδύσει στη χώρα τους. Μεταξύ άλλων συναντήθηκε με τον Γερμανό Υπουργό Οικονομίας, Sigmar Gabriel, που αποκάλυψε ότι ο Musk ενδιαφέρθηκε να φτιάξει τη νέα Gigafactory στη γεννέτειρα του αυτοκινήτου. Ενα πιθανό σημείο θα ήταν το Kamenz της Σαξωνίας, όπου λειτουργεί ήδη το εργοστάσιο μπαταριών Deutsche Accumotive της Daimler.
Μεγάλο ενδιαφέρον έχει επιδείξει και η Γαλλία, που αποτελεί και τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη. Μάλιστα ο Υπουργός Οικονομικών της χώρας, Michel Sapin, επισκέφθηκε τον Ιανουάριο το εργοστάσιο της Tesla στο Fremont των ΗΠΑ και περιέγραψε τα πλεονεκτήματα της χώρας του, για να φιλοξενήσει τη μελλοντική μονάδα της καλιφορνέζικης εταιρείας στη Γηραιά Ήπειρο. Η Γαλλίδα Υπουργός Περιβάλλοντος, Segolene Royal, πρότεινε στον Musk ως ιδανικό σημείο το πυρηνικό εργοστάσιο στο Fessenheim, που πρόκειται να τεθεί εκτός λειτουργίας, ενώ ο ίδιος ο mister Tesla ανέφερε την Αλσατία ως μία λογική επιλογή.
Αρκετές πιθανότητες συγκεντρώνει το εργοστάσιο της Saab στο Trollhattan της Σουηδίας, αφού η Tesla είχε εφαρμόσει την ίδια λογική και στο Fremont, όπου εγκαταστάθηκε σε έτοιμη μία μονάδα παραγωγής, που ανήκε στο παρελθόν στην Toyota και στη General Motors. Το Trollhattan απέχει μόνον 100 χιλιόμετρα από τη Νορβηγία, τη χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό ηλεκτροκίνητων οχημάτων στον στόλο της.
Ακόμη πιο κοντά στον Πολικό Κύκλο βρίσκεται η Vaasa της Νορβηγίας με σημαντικό όπλο τα μεγαλύτερα αποθέματα Λιθίου στην Ευρώπη και τα τεράστια ορυχεία Κοβαλτίου και Νικελίου. Επίσης η περιοχή διαθέτει έναν μεγάλο αριθμό εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού και δίκτυα παροχής ενέργειας από εναλλακτικές πηγές.
Το Tilburg της Ολλανδίας ανήκει επίσης στα φαβορί. Εκεί λειτουργεί ήδη η μοναδική ευρωπαϊκή μονάδα συναρμολόγησης αυτοκινήτων της Tesla, ενώ τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι πολύ δημοφιλή στη χώρα της τουλίπας και αυτό αποτυπώνεται και στις πωλήσεις τους. Το Tilburg καλείται να αντιμετωπίσει ως σοβαρό αντίπαλο μία άλλη ολλανδική πόλη, το Eemshaven της περιφέρειας του Groningen. Εκεί βρίσκεται μία μεγάλη μονάδα εξόρυξης αλουμινίου, ιδανική για την κατασκευή των αμαξωμάτων των Tesla, ενώ υπέρ της περιοχής συνηγορεί και η…παράδοση, καθώς στο Groningen κυκλοφόρησαν το 1835 τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στον κόσμο.
Όμως και η Ιβηρική χερσόνησος διεκδικεί την έδρα του μελλοντικού εργοστασίου της Tesla. Στην Ισπανία τρέχει η καμπάνια #SpainLovesTesla, που προσκαλεί την Tesla για εγκατάσταση στη χώρα με επιχειρήματα το χαμηλό κόστος εργασίας, την υπάρχουσα υποδομή για αυτοκινητοβιομηχανίες και τον ήλιο και τον άνεμο ως εναλλακτικές μορφές ενέργειας για το γιγαντιαίο εργοστάσιο. Η περιοχή Paterna κοντά στη Valencia έχει καπαρώσει μάλιστα μία μεγάλη έκταση με πολύ καλή πρόσβαση σε τρένο, αυτοκινητοδρόμους, λιμάνι και αεροδρόμιο για λογαριασμό της Tesla.
Στην Πορτογαλία αριθμεί η ομάδα Bring Tesla Gigafactory to Portugal στο Facebook πάνω από 50.000 μέλη, ενώ ενεργοποιήθηκε και ο Πρωθυπουργός της χώρας, Antonio Costa, για να πεισθεί ο Musk και να επενδύσει εκεί. Μία λογική επιλογή θα ήταν σε αυτή την περίπτωση η ορεινή πόλη Guarda στο εσωτερικό της Πορτογαλίας, επειδή βρίσκεται κοντά σε μεγάλα ορυχεία Λιθίου, ενώ και το Viana do Castelo προσφέρει επίσης Λίθιο, αλλά διαθέτει επιπρόσθετα και λιμάνι.
Πηγή: www.insider.gr