Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η κατασκευή του τερματικού σταθμού φυσικού αερίου FSRU της Αλεξανδρούπολης, που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία την 1η Ιανουαρίου του 2024. Σύμφωνα με δημοσίευμα του OffshoreEnergy το πλοίο μεταφοράς LNGGasLogChelsea μπήκε στο ναυπηγείο Κέπελ της Σιγκαπούρης το Φεβρουάριο προκειμένου να γίνουν οι εργασίες μετατροπής του σε FSRU και προβλέπεται να βγει στις 8 Νοεμβρίου.
Λίγες εβδομάδες αργότερα το πλοίο αναμένεται να αφιχθεί στα ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης προκειμένου να δέσει στα τέλη του έτους και να συνδεθεί με τον αγωγό μήκους 28 χλμ που θα το ενώσει με το ΕΣΦΑ. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Gastrade Κ. Σιφναίο: «Η χωρητικότητα του πλοίου ισούται με την ενέργεια που χρειάζονται επτά μεγάλοι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής. Ολόκληρη η ενεργειακή ζήτηση των νοικοκυριών στη χώρα μας αντιστοιχεί στο 10% αυτής της χωρητικότητας».
Η πλωτή μονάδα χωρητικότητας 153.500 κ.μ. LNG, θα συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου με αγωγό μήκους 28 χλμ., μέσω του οποίου το αεριοποιημένο LNG θα προωθείται στις αγορές της Ελλάδας, της Βουλγαρίας αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας, από τη Ρουμανία, τη Σερβία και τη Β. Μακεδονία, μέχρι τη Μολδαβία και την Ουκρανία.
Ακόμη μεγαλύτερη προβλέπεται η χωρητικότητα του δεύτερου FSRU της Gastrade, που ανακοινώθηκε πρόσφατα, το οποίο θα αναπτυχθεί και αυτό στην θαλάσσια περιοχή ανοικτά της Αλεξανδρούπολης, με ορίζοντα λειτουργίας το 2025.
Στο νέο έργο, “ΑΣΦΑ Θράκης”, το FSRU θα έχει ικανότητα αποθήκευσης 170.000 κ.μ. LNG και θα μπορεί να παραδώσει έως και 22,7 εκ. κ.μ. φυσικού αερίου ημερησίως ή 5,5 δισ. κ.μ. ετησίως. Το έργο θα περιλαμβάνει επίσης ένα σύστημα χερσαίου και υποθαλάσσιου αγωγού που θα συνδέει το FSRU με τους υφιστάμενους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου στην περιοχή.