Στη Νορβηγία, όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν το 29% των νέων αυτοκινήτων της χώρας, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ είναι διπλάσιο από το μέσο όρο της ΕΕ. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός από την Κίνα εξακολουθεί να υφίσταται. Η EURACTIV σε συνεργασία με την Italia Oggi μεταδίδουν.
Τη δεύτερη θέση της κατάταξης καταλαμβάνει η Ολλανδία με μόλις 6% και 40.900 ευρώ και ακολουθεί η Σουηδία, με 46.600 ευρώ ανά άτομο, συγκεντρώνοντας ποσοστό 3,6% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Ελβετία βρίσκεται στην τέταρτη θέση με μόλις 2% και ακολουθεί το Βέλγιο (1,7%). Έξι χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστρία, Φινλανδία, Πορτογαλία) έχουν ποσοστό ιδιοκτησίας ηλεκτρονικού αυτοκινήτου μεταξύ 0,5 και 1,5%, ενώ οι υπόλοιπες χώρες της ΕΕ βρίσκονται σε μηδενικά επίπεδα.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξήγησαν ότι οι εγγραφές νέων αυτοκινήτων που αφορούν ηλεκτρικά οχήματα περνούν το 1% μόνο στις χώρες, στις οποίες το κατά κεφαλήν ΑΕΠ υπερβαίνει τα 30.000 ευρώ. Αντίθετα, όταν το κατά κεφαλήν ΑΕΠ είναι κάτω από 17.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης), τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σχεδόν ανύπαρκτα.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε παγκόσμια κλίμακα αυξήθηκαν έντονα χάρη στην Κίνα, η οποία είναι ο κορυφαίος παγκόσμιος αγοραστής ηλεκτρονικών αυτοκινήτων. Η επιθυμία της Νορβηγίας και της Ελβετίας για καθαρά οχήματα κατέγραψε άνοδο 42,6% στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017.
Η Γερμανία συνέβαλε, επίσης, στην τάση αυτή, αυξάνοντας τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά 134%. Εντούτοις, η Γαλλία (+ 46%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 9,9%) δεν παρουσιάζουν το ίδιο ενδιαφέρον.
Πάντως, ο αριθμός των αμιγώς ηλεκτρικών (και όχι υβριδικών) οχημάτων παραμένει χαμηλός, παρά την άνοδο 1,2% το πρώτο εξάμηνο σε ολόκληρη την Ευρώπη. Στη Νορβηγία, όσοι αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα δεν πληρώνουν εισαγωγικούς δασμούς, μπορούν να οδηγούν πάνω σε λεωφορειακές γραμμές και να μην πληρώνουν διόδια. Τέτοια συστήματα έχουν προκαλέσει συζητήσεις για έναν «φόρο Tesla», γεγονός που ήδη συμβαίνει στις ΗΠΑ.