Στο «top 4» των 50 ισχυρότερων διεθνώς επωνυμιών (σήμα ή μάρκα) ενεργειακών ομίλων συγκαταλέγονται κολοσσοί που δραστηριοποιούνται και στην Ελλάδα.
Ο λόγος για την κινεζική State Grid Corporation of China (SGCC) που απέκτησε το 24% του ΑΔΜΗΕ, τη γαλλική EDF, η οποία μέσω της θυγατρικής της Edison συμμετέχει στην εταιρία προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας Elpedison, την ιταλική Enel που με την Enel Green Power Hellas επενδύει σε ΑΠΕ και την Engie, η οποία συμμετέχει στην επιχείρηση προμήθειας ρεύματος ΗΡΩΝ.
Τα παραπάνω προκύπτουν από τη λίστα της «Brand Finance Utilities 50». Η κορυφαία εταιρία συμβούλων αποτίμησης και στρατηγικής Brand Finance αξιολογεί τις μεγαλύτερες μάρκες παγκοσμίως στην αγορά ενέργειας και βαθμολογεί τις 50 ισχυρότερες.
Η μεθοδολογία που χρησιμοποιεί η Brand Finance προβλέπει: «Η αξία της μάρκας ισούται με το καθαρό οικονομικό όφελος που θα επιτύγχανε ο ιδιοκτήτης της εάν πουλούσε τα δικαιώματα της. Η ισχύς της χρησιμεύει στο να καθοριστεί το ποσοστό των εσόδων μιας επιχείρησης που οφείλονται στην επωνυμία».
Η State Grid
Η State Grid, ο γίγαντας της ηλεκτρικής ενέργειας από την Κίνα, έκανε μια θεαματική είσοδο στο δείκτη Brand Finance Utilities 50. Με την αξία της μάρκας της να φτάνει τα 40,9 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, δηλαδή τετραπλάσια από την αξία της γαλλικής EDF, είναι μακράν η πιο πολύτιμη επωνυμία στον τομέα της ενέργειας παγκοσμίως. Η εταιρεία καλύπτει σε επίπεδο υπηρεσιών το μεγαλύτερο χερσαίο μέρος της Κίνας, με πληθυσμό άνω των 1,1 δισ. κατοίκων. Η επιτυχία της υποστηρίζεται μέσω στρατηγικών επενδύσεων, καινοτόμων τεχνολογιών, υπεύθυνων δράσεων και πράξεων περιβαλλοντικής σταθερότητας.
Μεταξύ άλλων έργων που επιτρέπουν καθαρότερη και αποδοτικότερη μεταφορά της ηλεκτρικής ενέργειας, η εταιρεία είναι γνωστή και για την επένδυση στα ηλεκτρικά συστήματα «Smart Grid» χρησιμοποιώντας γραμμές υψηλής τάσης (UHV). Επιπλέον, η State Grid έχει κερδίσει το θαυμασμό στην Κίνα λόγω της κουλτούρας της για την εταιρική κοινωνική ευθύνη.
H EDF
Η γαλλική EDF έχει τη δεύτερη σε αξία μάρκα 9,8 δισ.δολ. και παρέμεινε σε αυτή τη θέση όπως και πέρυσι έχοντας πετύχει αύξηση 19%. Ο ενεργειακός όμιλος έχει προχωρήσει σε επενδύσεις στις ΑΠΕ δίνοντας έμφαση μόνο στις καθαρές μορφές ενέργειας. Είναι η πρώτη παραγωγός ΑΠΕ στην Ευρώπη.
Η θυγατρική της Edison σύστησαν, με τα Ελληνικά Πετρέλαια  και την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, την Elpedison, η οποία διαθέτει δύο μονάδες παραγωγής ρεύματος φυσικού αερίου και δραστηριοποιείται και στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.
Η Enel
Η Enel, μια από τις κορυφαίες καθετοποιημένες εταιρείες ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου διεθνώς, αναδείχθηκε φέτος ως η ισχυρότερη μάρκα με τον Δείκτη Ισχύος της Μάρκας της (BSI) να διαμορφώνεται στις 82,8 μονάδες και με τη βαθμολογία της μάρκας στα «AAA-».
Η Enel πραγματοποίησε μια στρατηγική επανατοποθέτηση και ανανέωση της μάρκας της, και εδραιώθηκε με επιτυχία ως ο πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας που είναι εστιασμένος στον καταναλωτή και στη φιλική προς το περιβάλλον ενέργεια, καθώς και ως ένας κορυφαίος εργοδότης.
Επίσης, η εταιρία επέκτεινε την παγκόσμια παρουσία της μέσω της ενοποίησης της διαδικασίας του επανασχεδιασμού της που ξεκίνησε το 2016 και της έναρξης πολλών σημαντικών πρωτοβουλιών γύρω από την καινοτομία και τη βιωσιμότητα. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η δημιουργία των Κέντρων Καινοτομίας στο Σαν Φρανσίσκο, το Τελ Αβίβ, τη Μόσχα ή τη Μαδρίτη, η μαζική ανάπτυξη υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ιταλία, καθώς και το λανσάρισμα πρωτοποριακής νανοτεχνολογίας για την επεξεργασία λυμάτων στη Λατινική Αμερική. Επιπλέον, η επωνυμία της ενίσχυσε την ικανότητά της να προσφέρει αξία σε νέες υπηρεσίες με τις εξαγορές της Demand Energy και της Enernoc, δύο από τους κορυφαίους προμηθευτές έξυπνων ενεργειακών λύσεων στις ΗΠΑ.
H ENGIE
Η γαλλική Engie κατέβηκε από την πρώτη στην τέταρτη θέση της λίστας με την αξία του σήματός της να διαμορφώνεται στα 8,3 δισ. δολ. Η βαθμολογία της είναι στο ΑΑ, αμετάβλητη όπως και το 2017. Η πρώην Suez εισήλθε το 2009 στη μετοχική σύνθεση της ΗΡΩΝ που ιδρύθηκε από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Οι άλλοι ευρωπαϊκοί κολοσσοί
Το μεταβαλλόμενο τοπίο προς μια συνεχώς αυξανόμενη διείσδυση των ΑΠΕ και άλλων μορφών εναλλακτικής ενέργειας οδήγησε τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις να εξετάσουν την καλύτερη συνεπή στρατηγική για το σήμα τους.
Τον περασμένο χρόνο, η E.ON και η RWE επέλεξαν και οι δυο να διαχωρίσουν τις επιχειρησιακές λειτουργίες τους και να χρησιμοποιήσουν ξεχωριστά σήματα για τις δυο δραστηριότητες. Η RWE, διαχώρισε τις δραστηριότητές της σε δύο τμήματα: Την Innogy και την RWE. Η Innogy επιβλέπει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τα δίκτυα, και το λιανικό εμπόριο, ενώ η RWE επικεντρώνεται στη συμβατική παραγωγή ενέργειας και την εμπορία ενέργειας. Ως αποτέλεσμα, η RWE βγήκε από τη λίστα του δείκτη Brand Finance Utilities 50 και αντικαταστάθηκε από την Innogy, η οποία μπήκε στη λίστα και κατέλαβε την 6η θέση.

Η E.ON διαχώρισε τις δραστηριότητές της σε δύο τμήματα, στο τμήμα για τα δίκτυα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και στο τμήμα για τα ορυκτά καύσιμα, το οποίο μετονομάστηκε σε Uniper. Η συγκεκριμένη επωνυμία μπήκε στον πίνακα αξιολόγησης καταλαμβάνοντας την 11η θέση. Ο διαχωρισμός αυτός είχε σαν αποτέλεσμα την πτώση της E.ON στην κατάταξη από την 4η στη 13η θέση με το νέο της προσανατολισμό στην πράσινη ενέργεια.

Γράφει ο Χρήστος Κολώνας – Πηγή: www.euro2day.gr