Τις θέσεις του στο πλαίσιο της διαβούλευσης της ΡΑΑΕΥ για τη συμμετοχή των σταθμών αποθήκευσης στην αγορά εξισορρόπησης κατέθεσε ο ΣΠΕΦ.
Με επιστολή του προς τον ΑΔΜΗΕ, ο Σύνδεσμος σημειώνει ότι σωστά περιπτώσεις τοπικών συμφορήσεων ΑΠΕ, ΣΗΘΥΑ με αποθήκευση που υπόκεινται σε εκ προοιμίου γνωστούς περιορισμούς έγχυσης λόγω overbooking, θα πρέπει να αποτυπώνονται στο πρόγραμμα αγοράς τους και να μην υπάρχει αποζημίωση. Μάλιστα τονίζει ότι στην αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να επιβάλλονται αυστηρές χρεώσεις μη συμμόρφωσης.
Αναλυτικά η επιστολή του ΣΠΕΦ:
«Στο υπό διαβούλευση κείμενο κατευθυντήριων γραμμών του ΑΔΜΗΕ για την συμμετοχή των σταθμών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας (ΣΑΗΕ) στην Αγορά Εξισορρόπησης, που είναι αυτονόητη και μάλιστα ως πάροχοι τέτοιων υπηρεσιών όπως επισημαίνεται στο κείμενο, παρατίθενται και μια σειρά από κρίσιμες εννοιολογικές αποσαφηνίσεις επί του πλαισίου της Διαδικασίας Ενοποιημένου Προγραμματισμού (ΔΕΠ), του τι συμβαίνει στον πραγματικό χρόνο που δύναται να διαφοροποιείται από την ΔΕΠ, καθώς και ζητημάτων που θα απασχολήσουν προσεχώς την διαχείριση των τοπικών συμφορήσεων του συστήματος μεταφοράς του ΑΔΜΗΕ, ιδίως όταν οι περικοπές εξ’ αυτού του λόγου -ένεκα του overbooking στις γραμμές ΥΤ που διενεργεί ο ΑΔΜΗΕ ώστε να χορηγεί Οριστικές Προσφορές Σύνδεσης (ΟΠΣ) πάνω από τα όρια φόρτισης των γραμμών του αλλά με ελαστικούς όρους ως προς την απορρόφηση της παραγωγής στις επιμέρους συμβάσεις σύνδεσης, δεν θα καλύπτονται ευρύτερα από τον κορεσμό της ζήτησης σε εθνικό επίπεδο.   
Σε ότι αφορά ειδικότερα στο overbooking των γραμμών ΥΤ, άποψη μας είναι πως η Οδηγία 944/2019 συνολικά -και όχι εστιάζοντας αποσπασματικά μόνο σε επί μέρους εδάφια του άρθρου 42, επουδενί υποχρεώνει τον ΑΔΜΗΕ να χορηγεί ανεξέλεγκτα ΟΠΣ. Επιπλέον η Οδηγία τελεί σε συνάρτηση με τον Κανονισμό 943/2019 που συνιστά ανώτερο ενωσιακό νομοθέτημα και που σε κάθε περίπτωση η ευστάθεια του συστήματος αλλά και η βιωσιμότητα/προστασία των επενδύσεων θέτουν οπωσδήποτε τα όρια στο μέχρι που μπορεί ο διαχειριστής του συστήματος να εκδίδει ΟΠΣ πάνω από τα όρια. 
Εν πάσει περιπτώση, ορθά στην παράγραφο 3, του άρθρου IV των υπό διαβούλευση κατευθυντήριων γραμμών του ΑΔΜΗΕ επισημαίνεται πως περιπτώσεις τοπικών συμφορήσεων σταθμών ΑΠΕ, ΣΗΘΥΑ, Αποθήκευσης ή ΑΠΕ & ΣΗΘΥΑ με Αποθήκευση που υπόκεινται σε εκ προοιμίου γνωστούς περιορισμούς έγχυσης ένεκα του ότι υπάγονται σε ζώνη overbooking μιας γραμμής που συνδέονται, οφείλουν να αποτυπώνονται στο πρόγραμμα αγοράς τους και να μην υπάρχει αποζημίωση. Με άλλα λόγια, περιορισμοί έγχυσης που είναι εκ προοιμίου γνωστοί λόγω τοπικής συμφόρησης ένεκα έκδοσης ΟΠΣ από τον ΑΔΜΗΕ πάνω από τα όρια μιας γραμμής που συνδέονται, δεν είναι δυνατόν να χαρακτηρίζονται ως “ανακατανομή”, να διεκδικούν αποζημίωση και να εκτοπίζουν στο πλαίσιο μιας επίπλαστης “ανακατανομής” όσους σταθμούς νομίμως έχουν κατασκευαστεί και λειτουργούν εντός των ορίων της γραμμής τους. Επιπλέον οι μονάδες εντός της ζώνης του overbooking οφείλουν ήδη από το πρόγραμμα αγοράς του ΕΧΕ να συμμετέχουν με την εκ προοιμίου γνωστή περιορισμένη ισχύ τους λόγω της τοπικής συμφόρησης. Στην περίπτωση μάλιστα που δεν το πράττουν, δηλαδή να περιορίζουν στο πρόγραμμα αγοράς του ΕΧΕ τη συμμετοχής τους μέχρι το όριο της τοπικής συμφόρησης που τους δόθηκε στο πλαίσιο λειτουργίας των ελαστικών συμβάσεων σύνδεσης που φέρουν, πρέπει να επιβάλλονται αυστηρότατες χρεώσεις μη συμμόρφωσης. 
Είναι εξόχως σημαντική κατά την άποψη μας η συν-αντίληψη πως στην έννοια της «ανακατανομής» δύναται να περιλαμβάνονται μόνο μεταβολές στον πραγματικό χρόνο που η ανάγκη τους δεν είναι εκ προοιμίου γνωστή ή που δεν είναι δυνατόν να προβλεφθούν ώστε να περιληφθούν στην ΔΕΠ που κατά τα άλλα διεξάγει καθημερινά ο ΑΔΜΗΕ και που συνιστά την Κατανομή, ήτοι ένα εφικτό για το ηλεκτρικό σύστημα πρόγραμμα εγχύσεων/απορροφήσεων περιλαμβανομένων και των εφεδρειών. Προς επίρρωση, όπως αναφέρεται και στην παρ. 4 του συνοδευτικού κειμένου των κατευθυντήριων γραμμών του ΑΔΜΗΕ, η ΔΕΠ για όλες τις οντότητες που περιλαμβάνει είναι ένας προγραμματισμός που, ωστόσο, λόγω αστάθμητων παραγόντων του πραγματικού χρόνου μπορεί να μην υλοποιηθεί επακριβώς στις εγχύσεις/απορροφήσεις αλλά και στην ενεργοποίηση και της ενέργειας εξισορρόπησης που περιλαμβάνει. Ακριβώς αυτές και μόνο λοιπόν οι διαφοροποιήσεις στον πραγματικό χρόνο που δεν μπορούν νωρίτερα να προβλεφθούν στις ΔΕΠ, αφορούν την ανακατανομή. 
Επισημαίνεται, τέλος, πως ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός 943/2019, ορθά, δεν επιφυλάσσει καμία “ειδική” μεταχείριση σε μονάδες ΑΠΕ που μετέχουν στα λογής προγράμματα συμψηφιστικής αυτοπαραγωγής εγχέοντας ενέργεια στο δίκτυο. Τις μονάδες αυτές ρητώς καταλαμβάνουν όσα ακριβώς προβλέπονται και για τις ομοειδείς των ανεξάρτητων παραγωγών. Η αντικατάσταση μάλιστα του netmetering με το netbilling αλλά και η τιμολόγηση του πλεονάσματος στο δεύτερο αποκλειστικά με την τιμή της χονδρικής (μηδενική ή και αρνητική) εν είδει αυτορρύθμισης, εκτιμούμε πως απέτρεψαν μια νέα φούσκα στο χώρο των ΑΠΕ».