Όλο και πιο οικονομική γίνεται η χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα ευρήματα του ετήσιου Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index) που δημοσίευσε η LeasePlan. Η έρευνα αναδεικνύει την Ελλάδα ως την πιο οικονομική χώρα για χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου, παρότι σύμφωνα με τα ευρήματα το κόστος χρήσης του δεν είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με το κόστος χρήσης αυτοκινήτου με μηχανή εσωτερικής καύσης (ICE).
Ταυτόχρονα, το κόστος χρήσης diesel αυτοκινήτου στην Ελλάδα, είναι το χαμηλότερο μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα. Γενικότερα, η Ελλάδα είναι μια από τις πιο οικονομικές χώρες για οδήγηση αυτοκινήτου, καθώς έχει από τα πιο χαμηλά συνολικά μηναία κόστη χρήσης, €501 κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με άλλες χώρες. Στην πλειονότητα των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, η μετακίνηση με ηλεκτρική ενέργεια είναι πιο προσιτή από τη βενζίνη και το diesel στη μεσαία κατηγορία.
Σε σχέση με το ΑΕΠ της κάθε χώρας, το συνολικό κόστος χρήσης είναι το υψηλότερο για τους οδηγούς στην Ιταλία και την Πορτογαλία και το χαμηλότερο για τους οδηγούς στη Δανία και τη Σουηδία.
Ακόμη, η Νορβηγία και η Ελβετία είναι τα πιο ακριβά κράτη για οδήγηση αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης (ICE). Αντίθετα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σημαντικά φθηνότερα από όλα τα ICE στη Νορβηγία και φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στην Ελβετία.
Όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία compact (C1) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία μεσαίου μεγέθους (D2) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 14 ευρωπαϊκές χώρες. Ταυτόχρονα, καμία χώρα δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή ανταγωνιστικά, ως προς το κόστος χρήσης, ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία executive (E2).
Το Car Cost Index αποτελεί μια περιεκτική ανάλυση που αποκαλύπτει το πραγματικό κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου – συμπεριλαμβανομένου του κόστους καυσίμων, της απόσβεσης, των φόρων, της ασφαλιστικής κάλυψη και του κόστος συντήρησης – σε 18 ευρωπαϊκές χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas, δήλωσε σχετικά: «Το γεγονός ότι η Ελλάδα αναδεικνύεται για ακόμη μία χρονιά η χώρα με το χαμηλότερο κόστος χρήσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μεταξύ των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κρατών, μας προσφέρει μεγάλη ικανοποίηση. Οι δράσεις προς την εξέλιξη των υποδομών και η σταδιακή αύξηση των παρεχόμενων κινήτρων για τη χρήση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας αρχίζουν να θέτουν γερές βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή της. Εμείς στη LeasePlan Hellas, ως πρωτοπόροι στη μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε καθημερινά ώστε η οδήγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποτελεί προσιτή επιλογή για όλους τους πελάτες μας, μένοντας ταυτόχρονα πιστοί στη δέσμευση της εταιρείας για καθαρές εκπομπές ρύπων από τον συνολικό στόλο της έως το 2030».

“Μπορείτε να βρείτε το LeasePlan Car Cost Index 2020 εδώ.

Στο Car Cost Index του 2020, το κόστος υπολογίζεται κατά μέσο όρο κατά τα πρώτα τέσσερα χρόνια χρήσης και προϋποθέτει 30.000 χιλιόμετρα οδήγησης ετησίως. Το “ανταγωνιστικό κόστος” ορίζεται για τους σκοπούς του Index ως: Ηλεκτρικά οχήματα που δεν είναι περισσότερο από 5% ακριβότερα από τα αντίστοιχα οχήματα εσωτερικής καύσης.
Λόγω αλλαγών στα μοντέλα αυτοκινήτων που περιλαμβάνονται, στις χώρες που ερευνήθηκαν και στη διάρκεια της χρήσης, καθώς και λόγω γενικών τεχνολογικών βελτιώσεων (συμπεριλαμβανομένων πιο ισχυρών και ενεργειακά αποδοτικών μπαταριών σε ορισμένα ηλεκτρικά οχήματα), συγκρίσεις μία προς μία με το Car Cost Index του προηγούμενου έτους δεν είναι έγκυρες.
Σύμφωνα με το 2020 Index, το μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης ανά χώρα για τα τμήματα subcompact και compact (B1 & C1) –- είναι (δεδομένα από 18 χώρες, ταξινομημένα βάσει του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων):

Η LeasePlan έχει δεσμευτεί να επιτύχει καθαρές εκπομπές ρύπων (net zero tailpipe emissions) από τον συνολικό στόλο της έως το 2030. Η LeasePlan είναι επίσης ιδρυτικός εταίρος της πρωτοβουλίας The Climate Group EV100, που ξεκίνησε γύρω από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ τον Σεπτέμβριο του 2017.