Η BA έχει συνεργαστεί με μια εταιρεία ανανεώσιμων καυσίμων για ένα φιλικό προς το περιβάλλον έργο που έχει σχεδιαστεί για τη μετατροπή των οικιακών απορριμμάτων σε καύσιμα για τα αεροπλάνα. Η πρωτοβουλία, σε συνεργασία με τη Velocys, θα οδηγήσει σε κατά 50% μείωση των εκπομπών ρύπων στην ατμόσφαιρα στο σύνολο του στόλου μέχρι το 2050.

Η British Airways εξήγησε ότι σχεδιάζει μια σειρά μονάδων επεξεργασίας αποβλήτων που θα επεξεργάζονται κάθε χρόνο εκατοντάδες τόνους οικιακών απορριμμάτων, όπως πάνες, πλαστικά δοχεία τροφίμων και περιτυλίγματα σοκολάτας. Τα εργοστάσια θα μετατρέψουν στη συνέχεια τα σκουπίδια σε καθαρό καύσιμο καύσιμο ως βιώσιμη λύση ενέργειας.

Ο αεροπορικός κολοσσός εκτιμά ότι η πρώτη από τις προγραμματισμένες μονάδες θα είναι ικανή να παράγει αρκετά ανανεώσιμα καύσιμα για να τροφοδοτήσει όλες τις πτήσεις των αεροσκαφών Boeing 787 Dreamliner από το Λονδίνο στο Σαν Χοσέ, την Καλιφόρνια και τη Νέα Ορλεάνη για ένα ολόκληρο έτος.

Η British Airways αναμένει ότι τα σκουπίδια θα επιτύχουν συνολική εξοικονόμηση 60.000 τόνων CO² ετησίως, ενώ παράλληλα θα μειώσουν και τα 15 εκατομμύρια τόνους αποβλήτων που κατευθύνονται σε χώρους υγειονομικής ταφής σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο κάθε χρόνο.

«Τα αειφόρα καύσιμα θα διαδραματίσουν όλο και πιο κρίσιμο ρόλο στην παγκόσμια αεροπορία και προετοιμαζόμαστε για αυτό το μέλλον», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της International Airlines Group, Willie Walsh. «Η μετατροπή των οικιακών απορριμμάτων σε αεριωθούμενο καύσιμο είναι μια εκπληκτική καινοτομία που παράγει καθαρό καύσιμο μειώνοντας ταυτόχρονα την υγειονομική ταφή».

«Από την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνικών λειτουργίας, την επένδυση στα πιο σύγχρονα και αποδοτικά αεροσκάφη, έχουμε μια ισχυρή εμπειρία στην έρευνα, τον εντοπισμό και την εφαρμογή τρόπων μείωσης των επικίνδυνων εκπομπών αερίου».

«Η παρούσα συνεργασία συνεχίζει αυτή την παράδοση και δείχνει πώς επενδύουμε στο μακροπρόθεσμο μέλλον μας – σεβόμενοι το περιβάλλον και τους πελάτες μας». Η κίνηση ακολουθεί την απόφαση του Τμήματος Μεταφορών να συμπεριλάβει τα καύσιμα αεριωθουμένων στην υποχρέωσή του για ανανεώσιμες μεταφορές καυσίμων, γεγονός που ενθαρρύνει τους προμηθευτές καυσίμων να στραφούν σε βιοκαύσιμα.

Αξίζει να αναφέρουμε πως η συγκεκριμένη ελπιδοφόρα μέθοδος απαιτεί αρκετές υποδομές που τις έχουν ελάχιστες χώρες, για παράδειγμα αν μία ελληνική αεροπορική εταιρεία ενδιαφερόταν να ασπαστεί αυτή την τακτική θα ήταν δύσκολο να την εφαρμόσει, αυτό θα απαιτούσε τεράστιο οικονομικό κόστος.


Γράφει ο Στέλιος Θεοδωρίδης – Πηγή: www.texnologia.net