Αύξηση της κατανάλωσης ρεύματος 4% θα επιφέρει η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης και συγκεκριμένα η φόρτιση 350.000 οχημάτων με φορτιζόμενες μπαταρίες.
Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσε η γενική γραμματέας Ενέργειας και Αλεξάνδρα Σδούκου καθώς και η διοίκηση του Διαχειριστή Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας κατά τη διάρκεια σχετικής εκδήλωσης που διοργάνωσε ο ΔΕΔΔΗΕ, εξετάζοντας τις δυνατότητες της επάρκειας ισχύος για την επίτευξη του προαναφερόμενου στόχου, δηλαδή της κυκλοφορίας 350.000 ηλεκτροκίνητων οχημάτων έως το 2030.
Κι ενώ μέχρι τον Μάϊο, όπως επανέλαβε η κ. Σδούκου η κυβέρνηση θα έχει θεσπίσει τα κίνητρα για την αγορά οχημάτων καθώς και για την εγκατάσταση των φορτιστών, ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ Αναστάσιος Μάνος έκανε γνωστό ότι οι δημόσιες εγκαταστάσεις ημί-ταχείας φόρτισης που θα απαιτηθούν στη χώρα κυμαίνονται ανάλογα με το βαθμό διείσδυσης από 1.078 έως 3.057 με επικρατέστερο το σενάριο των 1.448.
Σύμφωνα με τον ίδιο οι σταθμοί ταχείας φόρτισης που χρειάζονται και πρέπει να τοποθετηθούν σε οδικούς άξονες, λιμάνια και αεροδρόμια κυμαίνονται από 296 έως 338 με επικρατέστερη την εκδοχή των 338.
Η κατανάλωση
Στο ερώτημα για το αν υπάρχει επάρκεια στο δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας που να σηκώσει το φορτίο των 350.000 ηλεκτροκίνητων οχημάτων, απάντησε έδωσε η μελέτη του Ηρακλή Μενεγάτου, γενικού διευθυντή Ανάπτυξης και Διαχείρισης Δικτύου. Η ετήσια ενέργεια φόρτισης τους εκτιμάται σε 1,75 TWh (Τερραβατώρες) όταν η συνολική κατανάλωση στη χώρα είναι στις 45 TWh.
Κατά τον ίδιο η κατανάλωση θα αυξηθεί 4% μόνο από την ηλεκτροκίνηση. Το σενάριο σύμφωνα με τον κ. Μενεγάτο βγήκε με το δεδομένο ότι ένα όχημα καταναλώνει 20kWh ανά 100 χλμ και τα μέσα χιλιόμετρα ανά έτος είναι στα 12.500. Ο ΔΕΔΔΗΕ διπλασίασε αυτή τη μέση απόσταση διαδρομής στα 25.000 χλμ. ετησίως συμπεραίνοντας ότι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα θα καταναλώνει ενέργεια 5.000 kWhετησίως.
Ακόμη και σε ώρες αιχμής, σύμφωνα με τον διευθυντή Ανάπτυξης και Διαχείρισης του ΔΕΔΔΗΕ υπάρχει επάρκεια, αν και όπως υπογράμμισε με δεδομένο ότι οι εταιρίες προμήθειας ρεύματος θα εφαρμόσουν ειδικά τιμολόγια «έξυπνης» φόρτισης δεν θα παρατηρηθούν οριακές καταστάσεις στο δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας. Πάντως, ο ίδιος εκτίμησε ότι τα περισσότερα οχήματα θα φορτίζονται τις νυχτερινές ώρες οπότε και υπάρχει περίσσεια ρεύματος.
Μεγάλο μέρος της κατανάλωσης ενέργειας για τη φόρτιση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναμένεται να σημειωθεί στην Αττική, η οποία ούτως ή άλλως καίει 16,5TWh στο σύνολο των 45 της χώρας.
Τα έργα
Ο κ. Μενεγάτος έκανε γνωστά και έργα που προωθεί ο ΔΕΔΔΗΕ για την επάρκεια του δικτύου διανομής, τα οποία θα δώσουν ακόμη μεγαλύτερα περιθώρια αντοχής στην Αττική και πρόκειται κυρίως για Κέντρα Διανομής (Κ.Δ.):
  1. ΚΔ Αμπελοκήπων ισχύος 300 MW (έχει ολοκληρωθεί και είναι σε φάση κατσκευής γραμμών ΜΤ και ανάληψης φορτίων.
  2. ΚΔ στο Ιλιον ισχύος 300 MW (εντός του 2020 δημοπρατείται).
  3. ΚΔ στην Κερατέα ισχύος 150 MW (εντός του 2020 δημοπρατείται).
  4. Αναβάθμιση, βελτίωση ενίσχυση και μετατροπή σε κλειστό ΚΔ του Υ/Σ Νέας Σμύρνης.
  5. Μελέτη για κατασκευή νέου ΚΔ στην περιοχή της Γλυφάδας.
  6. Αναβάθμιση υπάρχόντων ΚΔ και καλωδιακών γραμμών 150 KV.
Τα συμπεράσματα του ΔΕΔΔΗΕ είναι:
  1. Οι βασικές υποδομές του δικτύου Διανομής επαρκούν για την ηλεκτροκίνηση και τους στόχους που έχουν τεθεί με το ΕΣΕΚ για μέχρι το 2030.
  2. Ενθάρρυνση της αργής έξυπνης φόρτισης της ηλεκτροκίνησης από τις υπάρχουσες παροχές και ειδικά τις οικιακές, η οποία θα πρέπει να γίνεται ελεγχόμενα και να δηλώνεται.

Γράφει ο Χρήστος Κολώνας – Πηγή: euro2day.gr