Οι παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου τα λεγόμενα LNGCarriers αναμένεται να πιάσουν ταβάνι έως το τέλος του 2022. Ήδη συγκριτικά με το 202 έχουν αυξηθεί κατά 101%. Συνολικά, 69 πλοία αυτού του τύπου παραγγέλθηκαν το 2021 και 139 το 2022. Πρόκειται για απότομη αύξηση, που τροφοδοτείται εν μέρει από την επιτάχυνση μιας παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης.
Το 2020 είχαν παραγγελθεί 36 LNGCarriers. Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν υπό ναυπήγηση 39 πλοία αυτού του τύπου.
Μια τάση αύξησης των τιμών ναυπήγησης πλοίων που παρατηρείται από το 2021 έχει οδηγήσει τους εφοπλιστές που θέλουν να προλάβουν νέες αυξήσεις, σε αθρόες παραγγελίες πλοίων, ειδικά LNG Carriers και containerships.
«Όταν οι τιμές αυξάνονται, οι πλοιοκτήτες γίνονται βιαστικοί και κάνουν παραγγελίες πριν υπάρξουν πρόσθετες αυξήσεις των τιμών», επισημαίνεται σε ανάλυση της JPMorgan: Είναι ενδεικτικό ότι ορισμένοι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων LNG, οδηγούμενοι από τις αυξήσεις των τιμών, έχουν επισπεύσει παραγγελίες που ήταν είχαν αρχικά προγραμματιστεί για το επόμενο τρίμηνο ή ακόμη και για το επόμενο έτος όπως έκανε η Qatar Energy, μεγάλη εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου υπέγραψε περισσότερα από 100 συμβόλαια ναυπήγησης πλοίων με νοτιοκορεατικές και κινεζικές γιάρδες.
Ένα μεγάλο μέρος των ναυπηγικών συμφωνιών ήταν συνάφθηκε νωρίτερα φέτος σε τιμή περίπου 220 εκατ. δολάρια ανά πλοίο.Το 2020, ένα νέο πλοίο LNG κλάσης 174.000 κ.μ. πλοίο κόστιζε 180 εκατ. δολάρια.
Ακόμη και σε αυτή την τιμή, η δαπάνη ανά πλοίο ήταν και πάλι χαμηλότερη από το μέσο όρο της αγοράς που ανέρχεται σε περισσότερα από 250 εκατ. δολάρια. Ναυτιλιακές κοινοπραξίες πλοιοκτητών έχουν παραγγείλει μέχρι στιγμής περισσότερα από 60 μεγάλα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, σύμφωνα με την εκτιμήσεις.
Εν τω μεταξύ, τα μεγάλα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, η κυρίαρχη δύναμη στην κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου,αντιμετωπίζουν εντεινόμενο ανταγωνισμό από τις Κινέζους στον τομέα αυτό. Τα ναυπηγεία Jiangnan Shipyard και Dalian Shipbuilding Industry Corp, αμφότερα υπό την China State Shipbuilding Corp, έχουν ήδη συνάψει συμφωνίες ναυπήγησης νέων πλοίων υποστηριζόμενες από την κινεζική ζήτηση φυσικού αερίου στον τομέα αυτό.
Η Korean Shipbuilding & Offshore Engineering, η μεγαλύτερη ναυπηγική εταιρεία της Νότιας Κορέας, ξεπέρασε τον στόχο των ναυπηγικών παραγγελιών ύψους 8,3 δισ. δολαρίων για το 2022 ήδη στα τέλη Αυγούστου.
«Η ζήτηση για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αναμένεται να παραμείνει ανέπαφη λόγω της ζήτησης για φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα και των ρυθμίσεων για τη μετάβαση σε καθαρότερες πηγές ενέργειας».