Με σχετική καθυστέρηση προχωρά ο διαγωνισμός που θα επιτρέψει την φόρτιση επιπλέον 100 ηλεκτρικών οχημάτων που αναμένεται σύντομα, πάντα εκτός… απροόπτου, να προμηθευθούν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
Πρόκειται για μέρος της «παρτίδας» των 300 λεωφορείων που θα έρθουν στους δρόμους της πρωτεύουσας από τα τέλη του 2024 έως την Άνοιξη του 2025, μέσω παροχής υπηρεσιών μίσθωσης λεωφορείων, δεκαετούς (10) διάρκειας από την «ΕΘΝΙΚΗ LEASING ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ» (αξίας 200,5 εκατ. ευρώ), όπως είχε αποκαλύψει τον Ιούλιο το insider.gr.
Ευρύτερα, πρόκειται για την ανάθεση της σύμβασης παροχής υπηρεσιών μίσθωσης λεωφορείων και παρελκομένων τους, δεκαετούς διάρκειας, εκατό (100) πετρελαιοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) κατηγορίας EURO VI, εκατό (100) πετρελαιοκίνητων κανονικών (διαξονικών), κατηγορίας EURO VI και εκατό (100) απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων Midi 8.6 ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ., αστικών λεωφορείων από την Ο.ΣΥ. Α.Ε., αρχικής δαπάνης 201,6 εκατ. ευρώ, ενώ η προφορά της Εθνικής Leasing ανήλθε στα 200,52 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, για τα 100 από αυτά, τα ηλεκτρικά, προκηρύχθηκε ηλεκτρονικός διεθνής ανοιχτός μειοδοτικός δημόσιος διαγωνισμός, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, αποκλειστικά βάσει τιμής, για την προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης των 100 νέων ηλεκτρικών οχημάτων στα αμαξοστάσια (Α/Σ) Αγ. Ι. Ρέντη και Βοτανικού, για την κάλυψη των αναγκών των της Ο.ΣΥ. Α.Ε. (Οδικές Συγκοινωνίες). Η δαπάνη υπολογίζεται σε λίγο άνω των 8,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ, συν δικαίωμα προαίρεσης έως 15%). Προσφορές θα υποβληθούν στις 19 Σεπτεμβρίου.
Όπως σημειώνεται, λόγω των λειτουργικών απαιτήσεων του συγκοινωνιακού έργου στην Περιφέρεια Αττικής, της έκτασης και της μορφής του δικτύου των αστικών οδικών μέσων, την άμεση ανάγκη προμήθειας ηλεκτρικών λεωφορείων και προκειμένου να αποφευχθούν καθυστερήσεις σχετικά με τις διαδικασίες χωροθέτησης των ηλεκτρικών φορτιστών σε σημεία του οδικού δικτύου, η φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων θα πραγματοποιείται στα αμαξοστάσια με φορτιστές βραδείας φόρτισης των 90KW.
Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει τις Ηλεκτρικές υποδομές που αφορούν στις νέες Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις με την προσθήκη εξωτερικών Compact υποσταθμών (Κιόσκια) με τους αντίστοιχους εξωτερικούς Ηλεκτρικούς Πίνακες (PILLARS) για την τροφοδοσία των προστιθέμενων ηλεκτρικών παροχών για τους νέους φορτιστές των Ηλεκτρικών Λεωφορείων. Ο χρόνος ολοκλήρωσης της προμήθειας και εγκατάστασης του συμβατικού αντικειμένου, ορίζεται στους 3 μήνες από την παράδοση των Α/Σ ελεύθερων στον ανάδοχο.

Γράφει ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου – Πηγή: insider.gr