Την άμεση ανάγκη επίλυσης του κρίσιμου ζητήματος της διαχείρισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών πελατών, μέσω της άμεσης τροποποίησης των κωδίκων προμήθειας και μέσω των ελέγχων προς το ΔΕΔΔΗΕ για την υλοποίηση των αιτημάτων απενεργοποίησης μετρητών, ζητεί με επιστολή του προς τον υπουργό περιβάλλοντος και ενέργειας ο σύνδεσμος των προμηθευτών ρεύματος ΕΣΠΕΝ.
Όπως αναφέρει η επιστολή του ΕΣΠΕΝ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των καταναλωτών προσεγγίζουν σήμερα το συνολικό ποσό των €3 δισ., δημιουργώντας ασφυκτικές πιέσεις στον κλάδο της προμήθειας, αύξηση των τιμολογίων και δυσμενείς επιπτώσεις για το σύνολο των καταναλωτών.
Πιο αναλυτικά σε ό,τι αφορά τον κώδικα προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας ο ΕΣΠΕΝ ζητεί ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση του φαινομένου του ενεργειακού τουρισμού με τροποποίηση του πλαισίου αλλαγής προμηθευτή κατά τρόπο που θα αποτρέπει αποτελεσματικά τη συσσώρευση ανεξόφλητων οφειλών, επιτρέποντας -υπό προϋποθέσεις που εναρμονίζονται με την κρίση του ΣτΕ- την άσκηση του δικαιώματος του παλαιού προμηθευτή να διεκδικήσει ληξιπρόθεσμες οφειλές από πρώην πελάτες του οι οποίοι δεν συμμορφώνονται με τις συμβατικές τους υποχρεώσεις.
Για το θέμα της αποκοπής των μετρητών ο ΕΣΠΕΝ κάνει λόγο για ατελή υλοποίηση εκ μέρους του ΔΕΔΔΗΕ σημαντικού αριθμού εντολών απενεργοποίησης καθώς και δηλώσεων παύσης εκπροσώπησης μετρητών φορτίου.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρει η επιστολή παρατηρούνται φαινόμενα όπως:
  1. Μεγάλο μέρος των εντολών απενεργοποίησης μετρητή φορτίου που υποβάλλονται από τον προμηθευτή για λόγους παραβίασης από τον καταναλωτή των όρων της μεταξύ τους σύμβασης υλοποιείται με σημαντική καθυστέρηση έναντι της χρονικής προθεσμίας των 10 εργάσιμων ημερών που προβλέπεται στο εγχειρίδιο εκπροσώπησης μετρητών και περιοδικής εγκατάστασης
  2. Αντίστοιχα οι δηλώσεις Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου οι οποίες υποβάλλονται από τον προμηθευτή για λόγους παραβίασης -από τον καταναλωτή- των όρων της μεταξύ τους σύμβασης, υλοποιούνται επίσης με σημαντική καθυστέρηση και κατά μέσο όρο ο χρόνος υλοποίησης ξεπερνά κατά πολύ το χρονικό διάστημα των 2 εργάσιμων ημερών που προβλέπεται από το εγχειρίδιο.
  3. Σημαντικός αριθμός Δηλώσεων Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου, λόγω οικειοθελούς διακοπής τροφοδοσίας από τον καταναλωτή, ουδέποτε υλοποιούνται. Ενδεικτικά σε ορισμένες περιπτώσεις, εκκρεμούν Δηλώσεις Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου λόγω οικειοθελούς διακοπής τροφοδοσίας από τον καταναλωτή, για τέσσερα (4) ή περισσότερα χρόνια. Στις περιπτώσεις αυτές, ο προμηθευτής δεν μπορεί να υποβάλει Εντολή Απενεργοποίησης Μετρητή Φορτίου, ενώ συχνά μάλιστα ο ΔΕΔΔΗΕ συνεχίζει να συλλέγει και να αποστέλλει μετρήσεις στον προμηθευτή, παρά τη δήλωση οικειοθελούς διακοπής τροφοδοσίας εκ μέρους του καταναλωτή.
Για τους λόγους αυτούς ο ΕΣΠΕΝ θεωρεί ότι θα πρέπει να ενσωματωθούν οικονομικά κίνητρα και αντικίνητρα στο απαιτούμενο έσοδο του Διαχειριστή για τη διατήρηση και επίτευξη συγκεκριμένων προδιαγραφών ποιότητας και παράλληλα θα πρέπει να οριστούν ελάχιστες απαιτούμενες προδιαγραφές για βασικούς δείκτες απόδοσης αναφορικά με τον χρόνο και τον βαθμό υλοποίησης των Εντολών Απενεργοποίησης και των Δηλώσεων Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητών Φορτίου, οι οποίες θα συνοδεύονται από τα αντίστοιχα αντικίνητρα για τον Διαχειριστή, λαμβάνοντας υπόψη το κόστος το οποίο προκαλείται από την ατελή υλοποίηση τους, σε αντιστοιχία με τις Εγγυημένες Υπηρεσίες που ήδη παρέχονται από την ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. στους καταναλωτές.

Γράφει ο Χάρης Φλουδόπουλος – Πηγή: capital.gr