Με τις εργασίες για την κατασκευή του FSRU Αλεξανδρούπολης να έχουν εισέλθει στην τελική ευθεία με στόχο την ολοκλήρωση του project και τη θέση του σε λειτουργία τον Ιανουάριο του 2024, το ΥΠΕΝ εξέδωσε τη νέα και τροποποιημένη ΑΕΠΟ για το έργο, κατόπιν σχετικής αίτησης της Gastrade που υποβλήθηκε στις 5 Μαΐου 2023.
Υπενθυμίζεται ότι η αρχική ΑΕΠΟ είχε εκδοθεί τον Μάρτιο του 2013, ωστόσο έκτοτε έχουν επέλθει διάφορες αλλαγές. Όλες αυτές τις αλλαγές ενσωματώνει η τροποποιημένη ΑΕΠΟ η οποία εκδόθηκε από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής του ΥΠΕΝ και περιγράφει τα τελικά τεχνικά χαρακτηριστικά του project.
Μεταξύ αυτών προβλέπεται ότι το FSRU θα έχει χωρητικότητα 153.500 m3 και η αεριοποίηση θα γίνεται μέσω 3 μονάδων αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου, συνολικής δυναμικότητας 3 × 485 m³/h = 1455 m³/h Υ.Φ.Α.
Παράλληλα η μέγιστη ωριαία παροχή φυσικού αερίου προς το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς σε συνθήκες κανονικής συνεχούς λειτουργίας θα ανέρχεται 944.000 Nm³/h (8,3 bcm/έτος).
Η πλωτή μονάδα η οποία βρίσκεται σε φάση μετατροπής στα ναυπηγεία Κέπελ της Σιγκαπούρης, θα έχει μήκος 288 μέτρα, πλάτος 44 μέτρα και ύψος 16,8 μέτρα με άδειες δεξαμενές (και 14,45 μέτρα με γεμάτες), ενώ θα αγκυροβολήσει σε απόσταση 17,6 χλμ νοτιοδυτικά της Αλεξανδρούπολης και περίπου 10 χλμ από την απέναντι ακτή της Μάκρης. Όσον αφορά τον αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου, αυτός θα έχει μήκος 28 χλμ (24 χλμ το υποθαλάσσιο τμήμα και 4 χλμ το χερσαίο).
Το υποθαλάσσιο τμήμα θα ακολουθεί αρχικά ευθεία όδευση από το σημείο αγκυροβολίου της πλωτής μονάδας με κατεύθυνση ανατολικά / βορειοανατολικά και για μήκος περίπου 16χλμ. Στη συνέχεια θα στρέφεται προς βορρά και θα προσαιγιαλώνεται στην ακτογραμμή του ΒΙΟΠΑ Αλεξανδρούπολης, στην προέκταση του δυτικού ορίου του σχεδίου οικισμού Απαλού. Το χερσαίο τμήμα του οδεύει προς βορρά, διασταυρώνεται με την σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου και την Ε.Ο. Αλεξανδρούπολης – Φερρών και συνεχίζει με βόρεια διεύθυνση μέχρι τον νέο σταθμό Μ/Ρ, ο οποίος θα βρίσκεται (ενδεικτικά) ανατολικά του υφιστάμενου σταθμού Αλεξανδρούπολης (U-3630) του ΔΕΣΦΑ στο ύψος της Αμφιτρίτης.
Το αγκυροβόλιο
Το αγκυροβόλιο της πλωτής μονάδας θα βρίσκεται σε σταθερό σημείο σε θαλάσσια περιοχή βάθους περίπου 40 μέτρων και θα αποτελείται από ένα σύστημα περιορισμένης πρόσδεσης – (Restricted Catenary Mooring, RCM) το οποίο χρησιμοποιεί 12 σημεία μόνιμης αγκυροβόλησης στον πυθμένα της θάλασσας (με την τεχνολογία των συρόμενων αγκυρών) και μέσω συνδετήρων περιορισμού συνδέεται σε 4 σημεία στην πλώρη και σε 4 σημεία στην πρύμνη επιτρέποντας την πλευρική πρόσδεση των εισερχόμενων πλοίων μεταφοράς LNG.
Θα υπάρχουν ακόμη:
-
Μία υποθαλάσσια Πολλαπλή Εξαγωγή Τέρματος Αγωγού (PLEM) η οποία θα βρίσκεται επί του πυθμένα της θάλασσας και από την οποία ξεκινά ο υποθαλάσσιος αγωγός.
-
Δύο εύκαμπτοι αγωγοί (Risers), διαμέτρου 12” έκαστος, μέσω των οποίων το φυσικό αέριο μεταφέρεται από την πλωτή μονάδα στην PLEM.
-
Μία ομφάλια σύνδεση καλωδίου (Umbilical) της πλωτής μονάδας με την PLEM για την μετάδοση των ηλεκτρικών σημάτων ελέγχου.