Η απάντηση της γερμανικής Volkswagen στην αμερικανική Τesla είναι η συμμαχία της με την επίσης γερμανική RobertBosch, ως προς την ανάπτυξη λογισμικού για την αυτόνομη οδήγηση. Η μονάδα λογισμικού Cariad της VW θα συνεργαστεί με τη μεγαλύτερη εταιρεία του κόσμου στην κατασκευή εξαρτημάτων αυτοκινήτων, ώστε να διαμορφωθούν χαρακτηριστικά τέτοια για να μπορούν προσωρινά οι οδηγοί να αφήνουν το τιμόνι από τα χέρια τους, όπως ανακοίνωσαν οι γερμανικοί κολοσσοί χθες.
Η απαρχή χρήσης αυτού του λογισμικού τοποθετείται το 2023. Σε στιγμές υψηλής ζήτησης η όλη προσπάθεια και διαδικασία θα απαιτεί τη συμμετοχή και σύμπραξη περισσότερων από 1.000 εργατών από τη Volkswagen και τη RobertBosch.
Η συμφωνία φέρνει κοντά δύο βιομηχανικούς γίγαντες, οι οποίοι ενώνουν τις δυνάμεις τους για να μπορέσουν να αναπτύξουν την αυτοματοποιημένη οδήγηση, μια καινούργια τεχνολογία η οποία έχει τη δυναμική να μεταμορφώσει τον κλάδο των μεταφορών, αλλά είναι κάτι πάρα πολύ περίπλοκο και κοστοβόρο.
Συν τοις άλλοις, συνιστά έναν μοχλό τόνωσης των προσπαθειών της Γερμανίας να ανακτήσει το χαμένο έδαφος σε ένα πεδίο, το οποίο λογίζεται από τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης ως καίριο για την οικονομική της ανάπτυξη.
«Η αυτοματοποιημένη οδήγηση αποτελεί κλειδί για το μέλλον του κλάδου μας», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Cariad, Ντιρκ Χίλγκενμπεργκ, σε δήλωσή του. «Με τη συνεργασία των δύο εταιρειών θα ενδυναμώσουμε τη φήμη της Γερμανίας στην καινοτομία».
Υπάρχει, πάντως, άπλετος χώρος ανταγωνισμού. Το παρελθόν έτος, η Mercedes–Benz της επίσης γερμανικής Daimler εξασφάλισε την αναγκαία κρατική έγκριση για να αναπτύξει ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης στη Γερμανία. Το εν λόγω σύστημα κατατάσσεται στο επίπεδο 3, ήτοι μία βαθμίδα υψηλότερη από το αντίστοιχο σύστημα αυτόματου πιλότου Autopilot της Τesla.
Στο πεδίο της τεχνολογίας για την αυτοματοποιημένη οδήγηση δραστηριοποιούνται ακόμα η αμερικανική Mobileye του κολοσσού της Intel, η Waymo του τεχνολογικού γίγαντα της Alphabet, καθώς και η κινεζική Baidu. Επί του πρακτέου, τώρα, η συνεργασία των VW – Bosch προβλέπει τη χρήση αισθητήρων και τεχνητής νοημοσύνης, ούτως ώστε να συλλέγονται και να αναλύονται σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα της κίνησης για χρήση στη διαδικασία ανάπτυξης συναφούς λογισμικού.
Στόχος είναι να εισαχθούν συστήματα στα επίπεδα αυτόνομης οδήγησης 2 και 3 σε αστικό δίκτυο δρόμων και σε εθνικές οδούς. Τέλος, οι δύο γερμανικοί όμιλοι εξετάζουν και κοινούς στόχους και χρονοδιαγράμματα, ώστε να αναπτύξουν σύστημα επιπέδου 4, όπου πλέον η αυτοματοποιημένη οδήγηση θα είναι πλήρης.