fronius
Σε επέκταση των δραστηριοτήτων του προχωρά ο όμιλος της Motor Oil και συγκεκριμένα στο trading πετρελαιοειδών και άλλων ενεργειακών προϊόντων αλλά και στα logistics.
Ειδικότερα, και σύμφωνα με τη χθεσινή πρόσκληση της διοίκησης προς τους μετόχους της εισηγμένης για τη διενέργεια έκτακτης γενικής συνέλευσης στις 24 Οκτωβρίου αλλά και όπως αναφέρουν πηγές, η Motor Oil ετοιμάζεται για την εξαγορά μεριδίου της εταιρίας Tallon Commodities που εδρεύει στο Λονδίνο καθώς και της TallonPTE LTD που βρίσκεται στη Σιγκαπούρη.
Η Tallon, με βάση την ενημέρωση που παρέχει από την ιστοσελίδα της, είναι εταιρία εμπορίας commodities και παρέχει λύσεις διαχείρισης κινδύνων στους τομείς της ενέργειας και της ναυτιλίας. Ανήκει στον όμιλο Tallon Group, ο οποίος δραστηριοποιείται από το 2013 στο trading εμπορευμάτων μέσω θυγατρικών του στη Ζυρίχη και τη Σιγκαπούρη. Ανάμεσα σε αυτά είναι το αργό πετρέλαιο και πετρελαιοειδή προϊόντα, δικαιώματα ρύπων, ηλεκτρική ενέργεια καθώς και ναύλα.
Διευθύνων σύμβουλος στην Tallon Commodities είναι ένας Έλληνας, ο Φιλήμων Αντωνόπουλος, με ενεργή συμμετοχή στην εταιρία από το 2013. Ο κ. Αντωνόπουλος ήταν στη Marfin Bank έως το 2012, σε θέσεις όπως αναπληρωτής διευθυντής στο τμήμα των κεφαλαιαγορών, όπου τότε είχε σχεδιάσει και δημιουργήσει το πρώτο και μοναδικό commodities desk σε τράπεζα προσφέροντας εξειδικευμένες και υπεύθυνες λύσεις στη διαχείριση και αντιστάθμιση κινδύνων στις αγορές δικαιωμάτων ρύπων, ναύλων και πετρελαιοειδών.
Η κίνηση απόκτησης μετοχών της Tallon, σηματοδοτεί την απόφαση της Motor Oil, και λόγω της φύσης των εργασιών της, να αναμειχθεί πιο ενεργά στο hedging πετρελαιοειδών. Διυλιστήρια και μεγάλες εταιρίες εμπορίας αναζητούν την εφαρμογή στρατηγικών αντιστάθμισης και διαχείρισης κινδύνων λόγω της μεταβλητότητας που παρουσιάζουν οι αγορές πετρελαίου και προϊόντων τους. Και ιδίως ένας όμιλος σαν αυτόν με μεγάλη εξωστρέφεια.
Επενδύσεις 50 εκατ. σε logistics
Πέρα, όμως, από τη διαφαινόμενη εξαγορά ο όμιλος συμφερόντων Βαρδινογιάννη αναμένεται να κινηθεί πιο δυναμικά, όπως αναφέρουν πληροφορίες, και στον τομέα των logistics. Ένα από τα τρία θέματα της έκτακτης γενικής συνέλευσης είναι και η «διεύρυνση του εταιρικού σκοπού» της εισηγμένης.
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Πέτρος Τζαννετάκης, τόσο στη διάρκεια της παρουσίασης των εξαμηνιαίων οικονομικών αποτελεσμάτων στους αναλυτές, όσο και κατά τη συνέντευξη Τύπου για την απόκτηση της εταιρίας προμήθειας και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας NRG, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη που επιχειρεί ο όμιλος στα logistics.
Το 2017 προχώρησε στην εξαγορά έναντι 15 εκατ. ευρώ των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων της Revoil στην Καβάλα αλλά και φέτος προχώρησε σε επενδύσεις της τάξης των 50 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία υποδομών logistics.
Έτσι, αγόρασε έναντι 12,6 εκατ. ευρώ όμορη με το διυλιστήριο έκταση συνολικού εμβαδού 85.645 τετραγωνικών μέτρων. Το συγκεκριμένο ακίνητο που βρίσκεται πλησίον των εγκαταστάσεων της Avin στους Αγ. Θεοδώρους ανήκε στη βιομηχανία λιπασμάτων ΣΟΥΛΦΟΥΡ ΕΛΛΑΣ και είχε περάσει λόγω χρεών στην Τράπεζα Πειραιώς.
Η τελευταία έβγαλε την έκταση σε πλειστηριασμό και με τον τρόπο αυτό η Motor Oil το απέκτησε. Με την κίνηση αυτή διασφαλίζεται η επάρκεια χώρου για την πραγματοποίηση έργων που αποσκοπούν στη βελτίωση των υποδομών του διυλιστηρίου, τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών διακίνησης των προϊόντων (logistics) και την πιθανότητα επέκτασής του.
Πέραν αυτού στις 29 Μαΐου, η Motor Oil υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τον ΟΣΕ αναφορικά με επενδυτικό έργο που αφορά τον εκσυγχρονισμό τμήματος μήκους περίπου 9,5 χιλιομέτρων της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει το διυλιστήριο της εταιρείας στους Αγίους Θεοδώρους με το σταθμό στον Ισθμό Κορινθίας.
Ειδικότερα, η Motor Oil ανέλαβε το έργο της μετατροπής της υφιστάμενης μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής σε σιδηροδρομική γραμμή συνδυασμένου πλάτους σύμφωνα με τα διεθνή σιδηροδρομικά πρότυπα.
Το έργο ύψους 13 εκατ. ευρώ θα υλοποιηθεί από την εταιρία υπό την τεχνική επίβλεψη του ΟΣΕ. Ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής αναμένεται να διευκολύνει τη μεταφορά πετρελαϊκών προϊόντων στη Βόρεια Ελλάδα, τις Βαλκανικές χώρες και την Κεντρική Ευρώπη μέσω του Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Διαδρόμου 7 (RFC-7) μέλος του οποίου είναι ο ΟΣΕ.

Γράφει ο Χρήστος Κολώνας – Πηγή: euro2day.gr