Κολοσσιαία ζημιά ύψους 3 δισ. δολαρίων θα μετρήσει φέτος η Ford στον κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV), καθώς η εταιρεία αγωνίζεται να βρει τα… πατήματα της στον ανερχόμενο κλάδο επενδύοντας σημαντικά σε νέες μονάδες και καινούργια μοντέλα. Ο κλάδος ηλεκτροκίνησης της αμερικανικής βιομηχανίας, γνωστός ως Model e, ήδη κατέγραψε πολύ μεγάλες ζημιές την περσινή χρονιά ύψους 900 εκατ. δολαρίων.
Όμως, οι ζημιές θα διογκωθούν περαιτέρω φέτος καθώς η εταιρεία έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου με μεγάλες επενδύσεις σε εργοστάσια, μπαταρίες και νέα οχήματα (όπως η Mustang Mach-E) προκειμένου να προλάβει την νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Οι επενδύσεις αυτές εκτιμάται πως αποδώσουν σε βάθος χρόνου, καθώς η ηλεκτροκίνηση θα επικρατήσει, όμως στο μεταξύ ο κλάδος θα λειτουργεί με ζημιές.
Συνολικά για την τριετία 2021-2023, η Model e θα έχει ζημιές ύψους 6 δισ. δολαρίων!
«Η Model e είναι η startup της Ford στον χώρο της ηλεκτροκίνησης και, όπως όλοι γνωρίζουν, οι EV startups χάνουν χρήματα αρχικά επενδύοντας στην ανάπτυξη της τεχνογνωσίας, της παραγωγικότητας και για να χτίσουν ένα μερίδιο στην αγορά», σχολίασε χαρακτηριστικά ο CFO του αμερικανικού γίγαντα, Τζον Λόουλερ.
Αναδιοργάνωση και επενδύσεις
Η εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει τέσσερα νέα εργοστάσια μπαταριών για ηλεκτροκίνηση, καθώς και μια νέα μονάδα παραγωγής, όπως και να επενδύσει σε νέες συμφωνίες για τη διασφάλιση των απαραίτητων πρώτων υλών.
Η αναδιοργάνωση της εταιρείας «χώρισε» τη Ford σε τρία βασικά κομμάτια, την Model e, την Ford Blue που θα κρατήσει τον κλάδο των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ένα τρίτο πυλώνα, την Ford Pro που θα «αγκαλιάζει» όλα τα φορτηγά οχήματα και βαν. Όμως, η έμφαση δίδεται ήδη στην Model e με στόχο ήδη στα τέλη της φετινής χρονιάς η παραγωγή EVs να φτάσει τα 600.000 οχήματα και μέχρι τα τέλη του 2026 τα 2 εκατ. οχήματα.
Ο ανταγωνισμός είναι υψηλός καθώς όλες οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες του κλάδου στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση, ενώ οι εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων όπως η Tesla είχαν ήδη «χτίσει» ένα μερίδιο αγοράς, το οποίο σκοπεύουν να κρατήσουν ρίχνοντας τις τιμές. Το τελευταίο φάνηκε ήδη με τις εκπτώσεις που ξεκίνησε να δρομολογεί η εταιρεία του Ίλον Μασκ.

Πηγή: imerisia.gr