Θα είναι, χωρίς αμφιβολία, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα από τεχνικής άποψης έργα που έχουν κατασκευαστεί τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Η πόντιση του αγωγού ύδρευσης που θα συνδέσει την Αίγινα με το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ στη Σαλαμίνα, λύνοντας οριστικά το οξύ πρόβλημα του νησιού είναι μια πραγματική πρόκληση.
Η εταιρεία που ανέλαβε το έργο εξηγεί στην «Κ» με ποιο τρόπο θα πραγματοποιηθεί η πόντιση περίπου 14 χλμ. αγωγού σε βάθος έως 95 μ. και ποιες είναι οι δυσκολίες που πρέπει να ξεπεράσει.
Μετά την υπογραφή της σύμβασης στις 21 Δεκεμβρίου ανάμεσα στην Περιφέρεια Αττικής (που χρηματοδοτεί το έργο με 20 εκατ. ευρώ) και στην τεχνική εταιρεία Χρ. Κωνσταντινίδης Α.Ε., ο χρόνος αρχίζει πλέον να μετρά αντίστροφα.
Το έργο ανατέθηκε με το μοντέλο της «μελετοκατασκευής», δηλαδή ο ανάδοχος πρέπει να εκπονήσει όλες τις απαραίτητες μελέτες του έργου και να λάβει τις αντίστοιχες αδειοδοτήσεις.
«Πρόσφατα ολοκληρώθηκε ειδική γεωφυσική έρευνα που πραγματοποίησε για λογαριασμό μας το Πανεπιστήμιο Πατρών. Πλέον έχουμε πλήρη εικόνα για τη γεωγραφία του πυθμένα, αλλά και τα πετρώματά του έως και 20 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του βυθού», εξηγεί ο κ. Α. Πετρόπουλος, υπεύθυνος του έργου. Όπως εξηγεί, το μέγιστο βάθος στο οποίο θα φθάσει ο αγωγός είναι 95 μέτρα.
Ποια είναι η διαδρομή που θα ακολουθήσει ο αγωγός;
Όπως εξηγεί ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, Δημήτρης Κωνσταντινίδης, τα υποθαλάσσια πρανή της Σαλαμίνας είναι απότομα και φθάνουν σύντομα στα 90 μέτρα. Στη συνέχεια και μέχρι τη νησίδα Λαγούσες, ο βυθός είναι μαλακός, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Στο τελικό τμήμα, από τις Λαγούσες έως την Αίγινα τα βάθη είναι μικρότερα (50-60 μέτρα) και οι κλίσεις του πυθμένα ήπιες. «Επειδή ο πυθμένας έχει διάφορες ανωμαλίες, την περίοδο αυτή σχεδιάζουμε τη βέλτιστη διαδρομή που θα πρέπει να ακολουθήσει», εξηγεί.



" 









