Αντί να συνεχίσουν να τους πετάνε, όμως, ο δήμαρχος του Λονδίνου Sadiq Khan, βάζει τώρα σε λειτουργία μια νέα χρήση του άχρηστου καφέ. Τα εν λόγω απόβλητα θα χρησιμοποιούνται από εδώ και στο εξής για να τροφοδοτούν με ενέργεια τα λεωφορεία του Transport for London (TfL), ως μέρος ενός βιοκαυσίμου που αναπτύσσεται από τη Shell και την εταιρεία τεχνολογίας Bio-bean.
Το βιοκαύσιμο Β20 παράγεται από την ανάμειξη των πετρελαιοειδών που λαμβάνονται από τα απόβλητα του καφέ, μαζί με ντίζελ. Το μείγμα που προκύπτει ενσωματώνεται έπειτα στην τροφοδοσία καυσίμων της TfL, απ’ όπου και μπορεί να παράσχει μια καθαρότερη πηγή ενέργειας για τα περίπου 9.300 λεωφορεία που εξυπηρετούν τη βρετανική πρωτεύουσα.
Ο μέσος Λονδρέζος καταναλώνει 2.3 κούπες καφέ κάθε μέρα. Τα απορρίμματα που δημιουργούνται από αυτήν τη καθημερινή συνήθεια, αποστέλλονται συνήθως σε χώρο υγειονομικής ταφής όπου υπάρχει η δυνατότητα να εκπέμψουν τον εκπληκτικό αριθμό των 126 εκατομμυρίων κιλών διοξειδίου του άνθρακα.
Προκειμένου να καταπολεμηθεί αυτό, η Bio-bean ξεκίνησε να εργάζεται με μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων και εργοστάσια, σε μια προσπάθεια να συλλέξουν τα απόβλητα καφέ που παράγουν και να αρχίσουν να τα αξιοποιούν με καλύτερο τρόπο.
Για να εξαχθεί το πετρέλαιο, τα απόβλητα αποξηραίνονται και περνούν από διαδικασία επεξεργασίας. Έπειτα, η Bio-bean, μαζί με την εταιρεία Argent Energy, συνεργάζονται για να μετατρέψουν το πετρέλαιο σε βιώσιμο βιοκαύσιμο Β20.
Μέχρι στιγμής η εταιρεία έχει παράξει περίπου 6.000 λίτρα πετρέλαιο από καφέ. Αν συνδυαζόταν αποκλειστικά με το ντίζελ των ορυκτών, θα μπορούσε να παράγει αρκετά καύσιμα για να τροφοδοτεί καθημερινά ένα λεωφορείο του Λονδίνου για ένα χρόνο.