Δύο από τα κύρια ζητήματα που πρέπει να επιλύσουν άλλωστε οι κατασκευαστές είναι η αυτονομία που έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και να αυξηθεί η τελική ταχύτητα.
Αυτό δεν σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα βελτιωθούν στο μέλλον. Κάθε άλλο, αφού, από το 2023, αναμένονται μεγάλες αλλαγές στο βάρος και στη διάρκεια των μπαταριών, γεγονός που θα δώσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και αυτονομία.
Ο τρόπος οδήγησης είναι μόνο ο ένας παράγοντας που καθορίζει την αυτονομία. Η ταχύτητα οδήγησης, η χρησιμοποίηση a/c, μουσικής, φώτων και άλλων παροχών που έχουν να κάνουν με απώλεια ενέργειας μειώνουν την αυτονομία.
Από την άλλη, η τεχνολογία πάνω σε αυτό το κομμάτι κάνει μεγάλα άλματα, αφού υπάρχουν μια σειρά συστημάτων που ανακτούν την χαμένη ενέργεια από το φρενάρισμα ή από την οδήγηση σε κατηφορικό οδόστρωμα, προσθέτοντας έστω και ελάχιστη ενέργεια στην μπαταρία.
Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι οι επιδόσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν ένα μεγάλο κεφάλαιο της ηλεκτροκίνησης. Η επίτευξη της τελικής ταχύτητας συνεπάγεται μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας, άρα μικρότερη αυτονομία.
Αν και οι επιδόσεις στη επιτάχυνση είναι εξαιρετικά υψηλές και μεγαλύτερες από αυτές ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εντούτοις η τελική ταχύτητα αποτελεί ακόμη και σήμερα τροχοπέδη στα περισσότερα αυτοκίνητα.
Σήμερα ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναγκάζεται να πηγαίνει με μία συγκεκριμένη ταχύτητα σε διαδρομή εκτός πόλης για να βγάλει την αναμενόμενη αυτονομία.
Αξίζει να δούμε σήμερα, στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, την τελική ταχύτητα όπως και την αυτονομία τους με οδήγηση σε ιδανικές συνθήκες, ώστε να βγουν τα πρώτα συμπεράσματα ως προς την χρήση τους στην χώρα μας και πάντα ανάλογα με τις ανάγκες που έχει ο εκάστοτε οδηγός.
Όλα αυτά σε συνάρτηση, ότι τα σημεία φόρτισης στην Ελλάδα είναι ελάχιστα και βρίσκονται σε νηπιακό στάδιο και οι εξορμήσεις εκτός μεγάλων πόλεων με ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται με φειδώ από τους ιδιοκτήτες τους.
Η τελική ταχύτητα και η αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων στην Ελλάδα:
  1. Audi etron: 200 χλμ/ώρα, αυτονομία από 328 χλμ
  2. BMW i3: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 246 χλμ
  3. Chevrolet Bolt EV: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 383 χλμ
  4. Citroen CZERO: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 150 χλμ
  5. Hyundai Ioniq Electric: 165 χλμ/ώρα, αυτονομία από 311 χλμ
  6. Hyundai Kona: 167 χλμ/ώρα, αυτονομία από 470 χλμ
  7. Jaquar IPace: 200 χλμ/ώρα, αυτονομία από 350 χλμ
  8. Kia Soul EV: 145 χλμ/ώρα, αυτονομία από 150 χλμ
  9. Kia eNiro: 155 χλμ/ώρα, αυτονομία από 455 χλμ
  10. Mercedes B Class: 160 χλμ/ώρα, αυτονομία από 200 χλμ
  11. Mercedes EQC: 180 χλμ/ώρα, αυτονομία από 454 χλμ
  12. Mitsubishi iMiEV: 130χλμ/ώρα, αυτονομία από 170 χλμ
  13. Mini Electric: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 270 χλμ
  14. Mazda MX 30: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 209 χλμ
  15. Opel e Corsa: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 337 χλμ
  16. Porsche Taycan: 233 χλμ/ώρα, αυτονομία από 333 χλμ
  17. Nissan Leaf: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 255 χλμ
  18. Renault Zoe: 135 χλμ/ώρα, αυτονομία από 400 χλμ
  19. Seat Mii Electric: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 260 χλμ
  20. Skoda CITIGOe IV: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 260 χλμ
  21. Smart electric: 125 χλμ/ώρα, αυτονομία από 145 χλμ
  22. Tesla Model 3: 225 χλμ/ώρα, αυτονομία από 409 χλμ
  23. Tesla Model Y: 217 χλμ/ώρα, αυτονομία από 506χλμ
  24. VW e Golf: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 232 χλμ
  25. VW Up!: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 256 χλμ.

Πηγή: dikaiologitika.gr