Στις αρχές της μεθεπόμενης εβδομάδας, δηλαδή τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου, θα γίνει γνωστή η λίστα με τις εταιρείες και τα funds που θα περάσουν στον δεύτερο και τελικό γύρο του διαγωνισμού για την διεκδίκηση του 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών.
Τότε θα συνεδριάσει το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να ανακοινώσει πόσοι από τους εννέα αρχικά υποψηφίους πληρούν τα κριτήρια για να συνεχίσουν στο διαγωνισμό, δηλαδή να αποκτήσουν πρόσβαση στα οικονομικά και τεχνικά στοιχεία της εταιρείας και κάπου στις αρχές του φθινοπώρου να καταθέσουν τις τελικές δεσμευτικές προσφορές.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Businessdaily, η short list που θα ανακοινώσει στις αρχές της μεθεπόμενης εβδομάδας το ΤΑΙΠΕΔ θα περιλαμβάνει το πολύ 6-7 υποψηφίους. Κάποιοι, κυρίως funds, έχουν μεταφέρει τις τελευταίες εβδομάδες προς το Ταμείο, κατά τη διάρκεια των επαφών που είχε μαζί τους η ελληνική πλευρά, ότι λόγω των ανατροπών που προκάλεσε η πανδημία, αναγκάστηκαν να τροποποιήσουν το σχεδιασμό τους και δεν προτίθενται να προχωρήσουν σε νέες επεκτατικές κινήσεις. Κάποιοι άλλοι, δεν πληρούν τα απαιτούμενα κριτήρια για να προχωρήσουν στην επόμενη φάση.
Έτσι, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, οι «μνηστήρες» για το 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι περιορίζονται σε 6 με 7. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να αναμένονται εκπλήξεις, δηλαδή τα δυνατά ονόματα, όπως η Italgas (η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία διανομής αερίου στην Ευρώπη), το αμερικανικό fund KKR και το αυστραλιανό Macquarie, θεωρείται βέβαιο ότι θα παραμείνουν στην κούρσα.
Αναλυτικά τα ονόματα που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ΔΕΠΑ Υποδομών τον περασμένο Φεβρουάριο ήταν τα εξής :
  1. ANTIN INFRASTRUCTURE PARTNERS SAS
  2. CHINA RESOURCES GAS (HONG KONG) INVESTMENT LIMITED
  3. EP INVESTMENT ADVISORS
  4. FIRST STATE INVESTMENTS (European Diversified Infrastructure Fund II)
  5. ISQUARED CAPITAL ADVISORS (UK) LLP
  6. ITALGAS SpA
  7. KKR (KKR Global Infrastructure Investors III L.P.)
  8. MAQOUARIE (MEIF 6 DI HOLDINGS)
  9. ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ SINO-CEE FUND & SHANGHAI DAZHONG PUBLIC UTILITIES (GROUP) Co., Ltd
Άνθρωποι με άμεση εικόνα των εξελίξεων, επισημαίνουν ότι το ενδιαφέρον για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, παραμένει αναλλοίωτο, εξαιτίας της υψηλής τους απόδοσης, η οποία συνδέεται με το λεγόμενο μέσο σταθμισμένο κόστος κεφαλαίου (WACC). Την απόδοση δηλαδή που έχει ορίσει η ΡΑΕ για τις εταιρείες δικτύων και η οποία εξασφαλίζει στην ΔΕΠΑ Υποδομών μια «ασπίδα» απέναντι στις διακυμάνσεις των αγορών και στο όποιο ρίσκο.
Ακριβώς δηλαδή επειδή η εταιρεία έχει διασφαλίσει πολύ πριν την έναρξη της κρίσης, ένα υψηλό ποσοστό απόδοσης (Weighted Average Cost of Capital) της τάξης του 7%-8%, το οποίο σπάνια συναντά κανείς σε αντίστοιχες εταιρείες πανευρωπαϊκά, παραμένει πολύ ελκυστική σε αντίθεση με άλλες αποκρατικοποιήσεις, των οποίων το έσοδο δεν είναι ρυθμιζόμενο. Τέτοια είναι για παράδειγμα η περίπτωση της ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως και αυτήν των ΕΛΠΕ, οι οποίες μάλλον μετατίθενται για το φθινόπωρο, στην καλύτερη περίπτωση.

Πηγή: businessdaily.gr