Θετικές είναι οι εκτιμήσεις για την πορεία της αυτόνομης οδήγησης, αν και η αγορά των αυτοκινούμενων οχημάτων μακράν απέχει από το να αποτελεί μια ώριμη αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το 2023 αναμένεται ότι περισσότερα από 740.000 οχήματα, με εξοπλισμό που θα μπορούσε να επιτρέψει την αυτόνομη οδήγηση χωρίς ανθρώπινη επίβλεψη, θα μπουν στην παγκόσμια αγορά από 137.129 το 2018.
Να σημειωθεί ότι οι καθαρές προσθήκες αντιπροσωπεύουν την ετήσια αύξηση του αριθμού των οχημάτων, που διαθέτουν υλικό για αυτόνομη οδήγηση και όχι πωλήσεις φυσικών μονάδων.
Σύμφωνα με την Gartner, Inc. το 2019, οι καθαρές προσθήκες αυτοκινούμενων οχημάτων για το τρέχον έτος θα είναι 332.932. Η ανάπτυξη της αγοράς της αυτόνομης οδήγησης θα προέλθει κυρίως από τη Βόρεια Αμερική, την ευρύτερη περιοχή της Κίνας και τη Δυτική Ευρώπη, καθώς οι χώρες στις περιοχές αυτές θα είναι οι πρώτες, που θα εισάγουν κανονισμούς γύρω από την αυτόνομη τεχνολογία οδήγησης
“Δεν υπάρχουν αυτόνομα οχήματα εκτός του σταδίου έρευνας και ανάπτυξης που κινούνται σήμερα στους δρόμους. Σήμερα υπάρχουν μόνο οχήματα με περιορισμένες αυτόνομες δυνατότητες, όμως εξακολουθούν να βασίζονται στην επίβλεψη ενός ανθρώπου οδηγού. Ωστόσο, πολλά από αυτά τα οχήματα διαθέτουν υλικό, συμπεριλαμβανομένων κάμερας, ραντάρ, και σε ορισμένες περιπτώσεις, αισθητήρες lidar, που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν πλήρη αυτονομία. Με μια ενημέρωση λογισμικού «over-the-air», τα οχήματα αυτά θα μπορούσαν να αρχίσουν να λειτουργούν σε υψηλότερα επίπεδα αυτονομίας, γι’ αυτό τα χαρακτηρίζουμε ως ‘autonomous-ready’”, αναφέρει η Gartner.
Επαγγελματική χρήση
Ενώ η πρόβλεψη για την αγορά της αυτόνομης οδήγησης στα οχήματα για προσωπική χρήση είναι θεαματική, οι καθαρές προσθήκες των αυτόνομων επαγγελματικών οχημάτων παραμένουν χαμηλές σε απόλυτες τιμές.
Ο αριθμός των οχημάτων που θα μπορούσαν να επιτρέψουν την αυτόνομη οδήγηση χωρίς ανθρώπινη επίβλεψη στον τομέα των καταναλωτών αναμένεται να φθάσει το 325.682 το 2020, ενώ ο εμπορικός τομέας θα φτάσει μόλις τα 10.590.
Σύμφωνα με την ανάλυση της Gartner, σήμερα δεν υπάρχουν χώρες με ενεργούς κανονισμούς, που αφορούν την αυτόνομη οδήγηση, γεγονός που αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για την ανάπτυξη και τη χρήση τους.
“Οι εταιρείες δεν θα αναπτύξουν αυτόνομα οχήματα μέχρι να είναι σαφές ότι μπορούν να λειτουργούν νόμιμα χωρίς ανθρώπινη επίβλεψη, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες ευθύνονται για τις ενέργειες του οχήματος κατά την αυτόνομη λειτουργία”, σημειώνουν οι αναλυτές.
Hardware
Οι αναλυτές προβλέπουν, επίσης, ότι μέχρι το 2026, το κόστος των αισθητήρων που απαιτούνται για την αυτόνομη λειτουργία οδήγησης θα είναι περίπου 25% χαμηλότερο από το 2020.
Ακόμη και με μια τέτοια πτώση, αυτές οι συστοιχίες αισθητήρων θα εξακολουθούν να έχουν απαγορευτικά υψηλό κόστος. Αυτό σημαίνει ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία, προηγμένη αυτόνομη λειτουργικότητα θα είναι διαθέσιμη μόνο σε οχήματα υψηλής ποιότητας.