Το μέλλον της δημοφιλούς βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων, Tesla, παρουσίασε χθες ο ιδρυτής της, Ελον Μασκ, που δεσμεύθηκε σε εκδήλωση με τίτλο «Η Ημέρα της Μπαταρίας» ότι σε τρία χρόνια από σήμερα και χάρη στην τεχνολογική πρόοδο, τα οχήματά του θα είναι προσβάσιμα σε κάθε βαλάντιο. Αυτό θα καταστεί δυνατόν λόγω της μείωσης κατά το ήμισυ της τιμής των μπαταριών του ηλεκτρικού οχήματος, που αποτελούν το πιο δαπανηρό εξάρτημά του.
Η φιλόδοξη ανακοίνωση του Μασκ δεν έμοιασε, όμως, να πείθει τους επενδυτές, με την τιμή της μετοχής της Tesla να σημειώνει υποχώρηση της τάξεως του 5% χθες το πρωί στη Γουόλ Στριτ. Πηγή της ανησυχίας των αγορών είναι η δήλωση του ιδιόρρυθμου ιδρυτή της εταιρείας, ο οποίος παραδέχθηκε ότι το σχέδιό του για κατασκευή ισχυρότερης αλλά φθηνότερης μπαταρίας «χρειάζεται ακόμη δουλειά».
Ο στόχος
Εάν ο Μασκ εκπληρώσει τη δέσμευσή του και το κόστος κατασκευής των μπαταριών μειωθεί στο μισό, και η αυτονομία των οχημάτων διπλασιασθεί, τα Tesla θα γίνουν σίγουρα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα στην αμερικανική αγορά.
Στόχος του Μασκ είναι η κατασκευή οικονομικού ηλεκτρικού οχήματος, που θα κοστίζει γύρω στις 25.000 δολάρια στον αγοραστή του, σε χρονικό ορίζοντα τριετίας. Ο Μασκ συνηθίζει, όμως, να υπόσχεται επαναστατικές καινοτομίες, οι οποίες απαιτούν περισσότερο χρόνο από όσο είχε υπολογίσει αρχικά.
Στην παρουσίασή του, ο Μασκ εξήγησε τις καινοτομίες που έχει υιοθετήσει στο πιλοτικό εργοστάσιο μπαταριών της Tesla στο Φρέμοντ της Καλιφόρνιας, όπου η εταιρεία διατείνεται ότι έχει επινοήσει μέθοδο κατασκευής των μπαταριών, σε χρόνο επτά φορές ταχύτερο από κάθε άλλο ανταγωνιστή της.
Κλειδί της επιτυχίας αυτής είναι η χρήση «ξηρής μεθόδου» κατασκευής των μπαταριών, στην οποία η πηγή ενέργειας του οχήματος κατασκευάζεται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και όχι σε διαφορετικό χώρο, για να προσαρμοσθεί αργότερα στο πλαίσιο, όπως γίνεται συνήθως. Η μέθοδος αυτή εξοικονομεί πολύ χρόνο, απελευθερώνοντας τη γραμμή παραγωγής για άλλες εργασίες.
Η τιμή-κλειδί των 25.000 δολαρίων δεν επελέγη τυχαία από τον Μασκ, καθώς τόσο κοστίζουν τα δύο δημοφιλέστερα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στις ΗΠΑ, το Honda Accord και το Toyota Camry.