Δεν αποκλείουν τη δυνατότητα διέλευσης ρωσικού ή άλλης προέλευσης φυσικού αερίου από τον αγωγό TAP τα στελέχη της Κοινοπραξίας κατασκευής του, ωστόσο αυτό θα πρέπει να γίνεται υπό την προϋπόθεση ότι θα τηρείται η Κοινοτική νομοθεσία που ρυθμίζει την πρόσβαση στα δίκτυα.
Σύμφωνα με τα στελέχη της Κοινοπραξίας, στόχος του έργου είναι να συμβάλει στην διαφοροποίηση των πηγών και οδών εφοδιασμού της Ευρώπης με φυσικό αέριο, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Όπως ανέφεραν η διευθύντρια εμπορικών και εξωτερικών σχέσεων της κοινοπραξίας του αγωγού Ulrike Andres και ο country manager του TAP Ricard Skoufias, κατά τη διάρκεια ενεργειακού συνεδρίου, όπου έγινε η παρουσίαση της προόδου στην κατασκευή του έργου, έχουν ήδη παραληφθεί στα λιμάνια της χώρας 18.000 σωλήνες, έχει ξεκινήσει η προετοιμασία του εδάφους για 200 από τα 550 χιλιόμετρα που είναι το μήκος του αγωγού στην ελληνική επικράτεια και έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των σωλήνων, όπως και η αποκατάσταση του εδάφους για 10 χλμ.
Επεσήμαναν ότι το έργο γίνεται με ελληνικά και διεθνή πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας και με τη συνδρομή μεταξύ άλλων 200 αρχαιολόγων για τα ευρήματα που πιθανώς θα υπάρξουν κατά τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής.
Στην κατασκευή του έργου εργάζονται 1900 άτομα ενώ η Κοινοπραξία συνεργάζεται με 150 ελληνικές επιχειρήσεις για την προμήθεια υλικών και υπηρεσιών.
Όπως επεσήμαναν, ο αγωγός ΤΑΡ είναι η μεγαλύτερη ξένη επένδυση στην Ελλάδα ύψους 1,5 δισ. ευρώ γεγονός που αποτελεί θετικό μήνυμα προς τη διεθνής επενδυτική Κοινότητα για τη χώρα μας.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το οποίο μέχρι στιγμής είναι εντός στόχων, ο νότιος διάδρομος φυσικού αερίου, βασικό τμήμα του οποίου είναι ο ΤΑΡ, θα λειτουργήσει το 2020.