Η νοτιοκορεατική LGEnergySolution υπέγραψε συμφωνία για την προμήθεια της Toyota, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, με μπαταρίες ιόντων λιθίου για ηλεκτρικά οχήματα που θα συναρμολογούνται στις ΗΠΑ, όπως ανακοίνωσαν από κοινού οι εταιρείες την Τετάρτη.
Η συμφωνία θα υποστηρίξει την διαρκώς επεκτεινόμενη σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία της Toyota, η οποία περιλαμβάνει ένα νέο μοντέλο που θα συναρμολογηθεί στο εργοστάσιο παραγωγής του Κεντάκι – το μεγαλύτερο παγκοσμίως – από το 2025.
«Το μόνο πράγμα που ήθελα να αλλάξω ήταν το γεγονός ότι δεν είχαμε καμιά συνεργασία με τον νούμερο ένα παίκτη της Toyota», δήλωσε ο CEO της LG Energy Solution Youngsoo Kwon σε συνέντευξή του στο CNBC.
«Έτσι τώρα έχουμε ως πελάτες μας εννέα από τις 10 κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες», είπε ο Kwon, προσθέτοντας ότι η LGEnergySolution θα προμηθεύει την Toyota με μπαταρίες αξίας 20 γιγαβάτ κάθε χρόνο από το 2025.
Η Toyota είναι η κορυφαία σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο για τρία συνεχόμενα χρόνια, έχοντας πουλήσει σχεδόν 10,5 εκατομμύρια οχήματα το 2022. Η μετοχή της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας που είναι εισηγμένη στο Τόκιο σημείωσε άνοδο κατά 2,91% στις πρωινές συναλλαγές της Πέμπτης.
Η LGEnergySolution προμηθεύει επίσης και άλλους γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η αμερικανική General Motors, η νοτιοκορεατική Hyundai και η ιαπωνική Honda. Πριν από λιγότερο από πέντε μήνες, η LG Energy Solution δήλωσε ότι θα κατασκευάσει ένα εργοστάσιο μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα 4,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ, σε συνεργασία με τη Hyundai, σε μια προσπάθεια να αξιοποιήσει τις εκπτώσεις φόρου στη χώρα.
Οι αγοραστές οχημάτων αμερικανικής κατασκευής δικαιούνται πιστώσεις φόρου έως και 7.500 δολάρια βάσει του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού.
Ο πληθωρισμός πιέζει την αγορά αυτοκινήτου ενώ και το κόστος εργασίας έχει αυξηθεί για διάφορους λόγους. Η έκπτωση φόρου του IRA είναι μεγάλη και αντισταθμίζεται στην αγορά των ΗΠΑ. «Γι’ αυτό επενδύουμε, χτίζουμε εργοστάσια και προμηθεύουμε στις ΗΠΑ», εξήγησε ο CEO της LGEnergySolution.
Η εταιρεία θα επενδύσει περίπου 4 τρισεκατομμύρια γουόν (3 δισεκατομμύρια δολάρια)«για τη δημιουργία νέων γραμμών παραγωγής για κυψέλες και μονάδες μπαταριών αποκλειστικά για την Toyota, με προγραμματισμένη ολοκλήρωση για το 2025».
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να προσφέρει 30 μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στις μάρκες Toyota και Lexus και να παράγει έως και 3,5 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ετησίως έως το 2030.
Κινεζικός ανταγωνισμός
Η LG Energy Solution είναι επί του παρόντος ο τρίτος μεγαλύτερος παραγωγός μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον κόσμο μετά την κινεζική εταιρεία BYD, σύμφωνα με στοιχεία της νοτιοκορεατικής εταιρείας έρευνας αγοράς ενέργειας SNE Research.
Οι κινεζικές εταιρείες κυριαρχούν στον κλάδο, παρόλο που η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται παγκοσμίως. Η κινεζική CATL παραμένει η κορυφαία εταιρεία κατασκευής μπαταριών για EV κατακτώντας το 36,6% της παγκόσμιας αγοράς από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με την SNE Research.
«Είναι ουσιαστικά ένας ανταγωνισμός μεταξύ κινεζικών και κορεατικών εταιρειών, αν και έχουμε και την Panasonic της Ιαπωνίας. Νομίζω ότι είναι πολύ νωρίς για να αξιολογήσουμε πλήρως τις δυνατότητες των kινέζων κατασκευαστών μπαταριών», δήλωσε ο Kwon.
«Η CATL κατασκευάζει κυρίως εκτός Κίνας. Η διατήρηση της παραγωγής εντός της Κίνας είναι πολύ εύκολη. Αυτή είναι μια παγκόσμια επιχείρηση, επομένως πρέπει να περιλαμβάνει παγκόσμιες δραστηριότητες».
«Ήταν εύκολο για εμάς να μείνουμε στη Νότια Κορέα. Αλλά αντιμετωπίσαμε τεράστιες προκλήσεις στην Πολωνία καθώς και στις ΗΠΑ. Πιστεύω ότι το αν οι Κινέζοι παίκτες μπορούν να τα πάνε καλά με τις παγκόσμιες δραστηριότητές τους θα είναι ο παράγοντας που θα αποφασίσει ποιος θα κερδίσει μεταξύ των κινεζικών και κορεατικών εταιρειών», δήλωσε ο Kwon.