Η Ports of Auckland υπέγραψε συμβόλαιο με την ολλανδική Damen Shipyards για την αγορά του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού ρυμουλκού λιμανιού στον κόσμο.
Το νέο ρυμουλκό (Damen RSD-E Tug 2513), που θα παραδοθεί το 2021, θα έχει τη δυνατότητα στατικής δύναμης ρυμούλκησης (bollard pull) 70 τόνων- όση έχει και το ισχυρότερο ντιζελοκίνητο ρυμουλκό του λιμανιού.
«Το 2016 θέσαμε τον στόχο των μηδενικών ρύπων ως το 2040» είπε ο Τόνι Γκίμπσον, διευθύνων σύμβουλος της Ports of Auckland. «Θέσαμε αυτόν τον στόχο επειδή αναγνωρίζουμε πως απαιτείται επείγουσα δράση για την κλιματική αλλαγή, και θέλαμε να είμαστε μέρος της λύσης. Ωστόσο, αυτός ο στόχος δημιούργησε μια μεγάλη πρόκληση: Έχουμε πολύ βαρύ εξοπλισμό, όπως τα ρυμουλκά, και το 2016 δεν υπήρχαν επιλογές μηδενικών ρύπων».
«Όταν εξετάσαμε για πρώτη φορά το ενδεχόμενο αγοράς ενός ηλεκτρικού ρυμουλκού το 2016, δεν υπήρχε τίποτα στην αγορά» είπε ο Άλαν Ντ’Σούζα, General Manager Marine, Engineering and General Wharf Operations της Ports of Auckland. «Μιλήσαμε με αρκετούς κατασκευαστές για την κατασκευή ενός ρυμουλκού με μπαταρίες. Μας είπαν πως ονειρευόμασταν. Τα υβριδικά ρυμουλκά ήταν δυνατά, είπαν, αλλά όχι μόνο με μπαταρίες». Εν τέλει, βρέθηκε η Damen Shipyards, η οποία ήταν πρόθυμη να αναλάβει το εγχείρημα.
Ο Φιλ Γκοφ, δήμαρχος του Όκλαντ, είπε πως η ένταξη σε υπηρεσία του πρώτου μεγάλου πλήρως ηλεκτρικού ρυμουλκού στον κόσμο αποτελεί ισχυρή δέσμευση για το Όκλαντ και το λιμάνι του ως προς τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. «Η ζωή του ρυμουλκού είναι περίπου 25 χρόνια. Εάν στραφούμε στην ηλεκτροκίνηση τώρα, αποφεύγουμε 25 χρόνια ρύπανσης και έχουμε μεγάλη μείωση στα κόστη, της τάξης περίπου των 2,5 εκατ. δολαρίων, επειδή είναι πολύ φθηνότερο στη λειτουργία του».
Σύμφωνα με τον Γκίμπσον, το εν λόγω «e-tug» θα μπορεί να λειτουργεί όπως τα συμβατικά, ντιζελοκίνητα ρυμουλκά, ενώ το κόστος λειτουργίας του είναι περίπου το 1/3 αυτού ενός ντιζελοκίνητου.
«Είδαμε πως ήταν τεχνικά δυνατόν» είπε ο Μαρκ Μπέικεν, μηχανκός της Damen. «Το επόμενο βήμα ήταν να εξετάσουμε τη βιωσιμότητα της πλήρους ηλεκτροκίνησης από την επιχειρηματική πλευρά»– και για αυτό χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα γύρω από τις επιδόσεις και τη λειτουργία των ρυμουλκών της Ports of Auckland.
Το σκάφος βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε τεχνολογίες που ήδη χρησιμοποιούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ, σύμφωνα με τη Damen, υπάρχει υψηλό επίπεδο ασφάλειας / ηλεκτρικών συστημάτων, με «αλυσίδες» μπαταριών, σε περίπτωση που κάποια εξ αυτών παρουσιάσει δυσλειτουργία. Επίσης, για επιπλέον ασφάλεια, υπάρχουν δύο γεννήτριες, που θα τεθούν σε λειτουργία σε περίπτωση γενικευμένου προβλήματος στο ηλεκτρικό σύστημα.