Την εκτίμηση ότι είναι πιθανή μία κατάρρευση της ζήτησης υγρών καυσίμων το επόμενο διάστημα εξαιτίας του υψηλού πληθωρισμού έκανε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της MotorOil κατά τη διάρκεια της χθεσινής τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές.
Ο Πέτρος Τζαννετάκης παρατήρησε μεν, ότι το δεύτερο τρίμηνο του έτους τα περιθώρια διύλισης κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ, λόγω της στενότητας της προσφοράς σε πετρελαιοειδή και της ισχυρής ζήτησης της βενζίνης και των αεροπορικών καυσίμων, δεν απέκλεισε δε την επιδείνωση της κατάστασης. Σύμφωνα με τον ίδιο, προς το παρόν δεν υπάρχουν σημάδια κατάρρευσης της ζήτησης, ωστόσο μία τέτοια πιθανότητα δεν αποκλείεται λόγω του περιβάλλοντος του υψηλού πληθωρισμού.
Ο ίδιος στις ερωτήσεις των αναλυτών μίλησε για υψηλό ενεργειακό κόστος που επωμίζεται η MotorOil εξαιτίας της αύξησης των διεθνών τιμών, ωστόσο αντέτεινε τα μέτρα που έχει λάβει η εταιρεία με τη χρήση εναλλακτικών φθηνότερων μορφών ενέργειας (LPG, ντίζελ κλπ) αλλά και την αντιστάθμιση με τις ισχυρές επιδόσεις του ομίλου.
Το deal με Ελλάκτωρ
Ο κ. Τζαννετάκης απέδωσε τα επίπεδα ρεκόρ της κερδοφορίας στο πρώτο τρίμηνο (EBITDA 318 εκ. ευρώ) στην ισχυρή ανάπτυξη της MotorOil σε όλα τα επίπεδα. Αναφέρθηκε στο deal με την Ελλάκτωρ και ιδίως στο σκέλος που αφορά την απόκτηση του 75% των ΑΠΕ της κατασκευαστικής και της εισφοράς του χαρτοφυλακίου της σε μία νέα εταιρεία.
Οι αναλυτές ρώτησαν τον αναπληρωτή CEO για το χρόνο ολοκλήρωσης της συμφωνίας, με εκείνον να εκτιμά πως αυτή θα ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2022. Υπογράμμισε δε, το γεγονός πως μαζί με τα 279 ΜW εν λειτουργία ΑΠΕ της MotorOil, ο ενεργειακός όμιλος ανεβάζει την ισχύ του σε πράσινη ενέργεια στα 772 MW.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τη συνεισφορά στα EBITDA από τη συνολική δραστηριότητα στις ΑΠΕ έκανε λόγο για 130 εκ. ευρώ.
Οι άλλες επενδύσεις
Η Motor Oil αναμένεται επίσης να έχει ολοκληρώσει στο τέταρτο τρίμηνο του 2022 την επένδυση της μονάδας της νάφθας. Σε ό,τι αφορά το FSRU της Κορίνθου, σημείωσε πως η επενδυτική απόφαση θα ληφθεί στο τέλος του χρόνου και υποστήριξε πως δεν θα αυξήσει σημαντικά τις κεφαλαιουχικές δαπάντες. Για το νέο CCGT που αναπτύσσει από κοινού με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Κομοτηνή, ο κ. Τζαννετάκης είπε πως οι δύο πλευρές έχουν διαθέσει ήδη από 50 εκ. ευρώ η κάθε μία και το υπόλοιπο κόστος θα καλυφθεί με τραπεζικό δανεισμό.