Τα επόμενα βήματα για τη γεώτρηση στο Οικόπεδο 11

Η γαλλική πλατφόρμα West Capella βρίσκεται από τις 1.30 τα ξημερώματα στο σημείο του οικοπέδου 11, όπου θα ξεκινήσει τις έρευνες. Μόλις βρέθηκε στο στόχο Ονισήφορος άρχισε τις διαδικασίες σταθεροποίησης ενώ ταυτόχρονα το προσωπικό της πλατφόρμας βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τις αρχές της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Όπως αναφέρει το κυπριακό site, Ο Φιλελεύθερος, κατά την πορεία του προς το Οικόπεδο 11, σε απόσταση 30 ναυτικών μιλίων εκτός του FIR Λευκωσίας, μεταξύ Κύπρου και Κρήτης, τουρκικό πολεμικό σκάφος που κυκλοφορεί στην περιοχή έκανε αναγνώριση στοιχείων του West Capella. Μια συνήθης πρακτική από τουρκικής πλευράς, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, καθώς πολεμικά πλοία από την Τουρκία κυκλοφορούν συνεχώς στη συγκεκριμένη περιοχή επιχειρώντας να παίξουν ρόλο αστυνόμευσης της ανατολικής Μεσογείου.
Από τις 8 το πρωί της Τετάρτης η ιδιωτική εταιρεία με την οποία συνήψε συμφωνία η TOTAL άρχισε να πραγματοποιεί πτήσεις ελικοπτέρων από το αεροδρόμιο Λάρνακας προς την εξέδρα μεταφέροντας προσωπικό και υλικά.
Το μεσημέρι πραγματοποιήθηκαν και οι πρώτες πτήσεις εξοικείωσης των κυπριακών ελικοπτέρων προς την πλατφόρμα. Τα ελικόπτερα χρειάζονται γύρω στα 50 λεπτά από το αεροδρόμιο Λάρνακας και 40 από το αεροδρόμιο Πάφου.
Μέχρι νωρίς το απόγευμα της Τετάρτης, οπότε λήφθηκαν οι τελευταίες πληροφορίες, τόσο τα ραντάρ του West Capella όσο και τα κυπριακά ραντάρ δεν εντόπισαν οποιαδήποτε τουρκική κίνηση σε ακτίνα 25 ναυτικών μιλίων από το χώρο σταθεροποίησης της πλατφόρμας.
Πέριξ της πλατφόρμας – σύμφωνα και με τα διεθνή πρότυπα – υπάχουν τρεις ζώνες ασφαλείας. Η «κόκκινη ζώνη» που είναι σε ακτίνα 5 ναυτικών μιλίων και προεκτείνεται στα 3.000 πόδια είναι ο χώρος όπου ουσιαστικά επιτρέπεται σε όσους έχουν σχέση με το West Capella.
Η «πορτοκαλί ζώνη» είναι στα 10 ναυτικά μίλια, όπου επιτρέπεται η διακίνηση άλλων πλοίων, τα οποία ενημερώνονται ότι βρίσκονται κοντά σε χώρο όπου υπάρχει πλατφόρμα διεξαγωγής υποθαλάσσιων ερευνών. Η «κίτρινη ζώνη» στα 15 ναυτικά μίλια είναι το σημείο απ’ όπου γίνεται η πρώτη ενημέρωση προς τα διερχόμενα πλοία.
Σε ό,τι αφορά τις τουρκικές δραστηριότητες θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο παρελθόν, σ’ ότι αφορά τις άλλες δύο πλατφόρμες, κινούνταν εντός της κίτρινης και πορτοκαλί ζώνης, αλλά όχι την κόκκινη. Πράξη όχι τυχαία. Γιατί σ’ εκείνο το σημείο μπορεί η παρουσία της να είναι ενοχλητική αλλά σε καμιά περίπτωση δεν θεωρείται παράνομη και κανείς δεν μπορεί να την καταδικάσει γι’ αυτό.