Ερευνητές στο CSAIL (Computer Science and Artificial Intelligence Lab) του ΜΙΤ δημιούργησαν ένα σύστημα το οποίο επιτρέπει σε μη ειδικούς ρομποτικής να εκπαιδεύουν ρομπότ πάνω σε απλές (με ανθρώπινα κριτήρια) δραστηριότητες, όπως ο άνοιγμα πόρτας και τη μετακίνηση αντικειμένων. Από εκεί και πέρα, η καινοτομία της υπόθεσης είναι πως αυτά τα ρομπότ, με τη σειρά τους, μπορούν να εκπαιδεύσουν και άλλα ρομπότ πάνω σε αυτές τις δραστηριότητες.

Όπως αναφέρει το TechCrunch, το εν λόγω πρόγραμμα, ονόματι C-LEARN, συνδυάζει πρότερη γνώση με απλές οδηγίες γύρω από μια συγκεκριμένη εργασία, τις οποίες παρέχει ένας άνθρωπος- εκπαιδευτής. Οι δεξιότητες αυτές είναι μεταβιβάσιμες, οπότε θεωρητικά ένας εκπαιδευτής που δεν είναι ειδικός σε θέματα ρομποτικής θα μπορούσε να παρέχει τις βασικές οδηγίες που στη συνέχεια θα χρησιμοποιούνταν για να «μορφωθεί» ένας ολόκληρος «στρατός» από ρομπότ.

Όπως υπογραμμίζεται στο δημοσίευμα, δεν χρειάζεται καν τα ρομπότ να είναι το ίδιο μοντέλο: Ενδεικτικά, ένα μοντέλο Optimus ήταν σε θέση να «περάσει» γνώση σε ένα μεγαλύτερο μοντέλο (Atlas). Το «κλειδί» της όλης υπόθεσης είναι ο συνδυασμός της επίδειξης με μια υπάρχουσα βάση δεδομένων/ «πρότερης γνώσης», που παρέχεται από πριν την έναρξη της εκπαίδευσης. Το αποτέλεσμα είναι υψηλά επίπεδα ακριβείας όσον αφορά στην ολοκλήρωση της αποστολής, κάτι που «μεταφράζεται» στη συνέχεια σε επακόλουθη διδασκαλία σε άλλα ρομπότ.

Το σύστημα C-LEARN σίγουρα έχει ακόμα πολλά περιθώρια βελτίωσης μπροστά του: Η εκπαίδευση ενός ρομπότ για να σηκώνει ένα κουτί μπορεί να χρειαστεί μέχρι και μισή ώρα, και γνώσεις πάνω σε πιο πολύπλοκες δραστηριότητες, όπως η αποφυγή συγκρούσεων, δεν είναι δυνατόν να μεταβιβαστούν μέσω του συστήματος – ωστόσο αυτό δεν αναιρεί το χρησιμότητά του όσον αφορά σε απλές εργασίες, ανοίγοντας τον δρόμο για χρήση σε δουλειές όπως το φόρτωμα αντικειμένων, απλές εργασίες συντήρησης κ.α.


Πηγή: www.naftemporiki.gr