Σύμφωνα με μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας McKinsey, το κόστος των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει μειωθεί κατά 80% από το 2010. Καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται πιο διαδεδομένα, οι οδηγοί αναμένεται να επωφεληθούν από χαμηλότερες τιμές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και χαμηλότερο κόστος φόρτισης. Η μείωση του κόστους παραγωγής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολύ σημαντική τόσο για τις εταιρείες όσο και για τους οδηγούς.
Σύμφωνα με την έρευνα της McKinsey για την πώληση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την κερδοφορία των επιχειρήσεων, οι ακριβές μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο για την κερδοφορία των εταιρειών, αλλά αυτό θα ξεπεραστεί στο εγγύς μέλλον, καθώς το κόστος των μπαταριών αναμένεται να πέσει κάτω από τα 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα.
Η έρευνα της McKinsey δείχνει ότι το κόστος της μπαταρίας θα είναι 190 δολάρια ανά κιλοβατώρα το 2020, αλλά η Tesla έχει ήδη ανακοινώσει από το 2016 ότι έχει επιτύχει αυτό το στόχο. Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ταχέως αναπτυσσόμενης εταιρείας, Έλον Μασκ, έχει προηγουμένως ανακοινώσει ότι το 2020 το κόστος της μπαταρίας θα φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο των 100 δολαρίων ανά κιλοβατώρα.
Η έρευνα καταλήγει σημειώνοντας πως η καταναλωτική ζήτηση έχει αρχίσει να στρέφεται υπέρ των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να κινήσουν το ενδιαφέρον της πελατείας τους και να αυξήσουν τα κέρδη τους, προσφέροντας πιο εξειδικευμένα ηλεκτρικά οχήματα και αναπτύσσοντας νέα επιχειρηματικά μοντέλα.