Η Κίνα ανέφερε βραδύτερο ρυθμό αύξησης των εξαγωγών νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV) τον Ιούνιο, σύμφωνα με την Ένωση Επιβατηγών Αυτοκινήτων Κίνας (CPCA).
Οι εξαγωγές των NEV της Κίνας, συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, μειώθηκαν κατά 15,2% τον Ιούνιο σε σύγκριση με τον Μάιο, αν και εξακολουθούν να αυξάνονται κατά 12,3% σε ετήσια βάση. Ο CuiDongshu, γενικός γραμματέας της CPCA, δήλωσε ότι οι εξαγωγές NEV της Κίνας αντιμετώπισαν προσωρινή πίεση, με την αύξηση των εξαγωγών να πέφτει λίγο πάνω από το 10% από το προηγούμενο ετήσιο εύρος του 30% έως 40%. Ανέφερε ότι οι νέοι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) είχαν σημαντικό αντίκτυπο στις εξαγωγές.
Σύμφωνα με την έκθεση της CPCA, οι εξαγωγές των EV της Tesla που κατασκευάζονται στην Κίνα προς την ΕΕ μειώθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδό τους από το τρίτο τρίμηνο του 2022, όταν η παραγωγή στο εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη σταμάτησε λόγω των περιορισμών του Covid -19. Η ΕΕ είναι η μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά για τα EV της Tesla που κατασκευάζονται στην Κίνα, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 9,1% στην Ευρώπη τον Ιανουάριο, σύμφωνα με το EV-volumes.com.
Η ΕΕ επιβάλλει νέους δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής
Την περασμένη Παρασκευή, η ΕΕ επιβεβαίωσε ότι θα αυξήσει τους δασμούς έως και 37,6% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα, συμπεριλαμβανομένων των κινεζικής κατασκευής δυτικών εμπορικών σημάτων όπως η Tesla και ακόμη και ορισμένων ευρωπαϊκών εμπορικών σημάτων.
Η απόφαση ελήφθη μετά το συμπέρασμα ότι οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα επωφελούνται από αθέμιτες επιδοτήσεις από την κινεζική κυβέρνηση. Ο νέος δασμός κυμαίνεται από 17,4% έως 37,6% και τέθηκε σε ισχύ στις 5 Ιουλίου. Με βάση τα εμπορικά δεδομένα για το 2023, κάθε επιπλέον αύξηση των δασμών κατά 10% θα προσθέσει περίπου 1 δισ. δολάρια (920 εκατ. ευρώ) σε κόστος για τους εξαγωγείς ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας.
Σε απάντηση στους νέους δασμούς, ορισμένοι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών συσκευών έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι θα αυξήσουν τις τιμές εξαγωγής τους. Η κατασκευάστρια εταιρεία EV της αγοράς υψηλών προδιαγραφών Nio δήλωσε ότι οι τιμές ενδέχεται να χρειαστεί να προσαρμοστούν λόγω των δασμών. Η Xpeng επιβεβαίωσε ότι οι πελάτες που έκαναν παραγγελίες πριν από την έναρξη ισχύος των νέων δασμών δεν θα επηρεαστούν, αλλά η εταιρεία δεν έχει ακόμη αποφασίσει για μελλοντικές προσαρμογές των τιμών.
Ωστόσο, η κινεζική μάρκα NEV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, η BYD, προβλέπει ότι ορισμένα από τα μοντέλα της θα εξακολουθήσουν να επιτυγχάνουν υψηλότερα κέρδη στην ΕΕ σε σύγκριση με την Κίνα, ακόμη και μετά την επιβολή των νέων δασμών – πρόσθετος δασμός 17,4% -.
Αυτό οφείλεται στον πόλεμο τιμών στην Κίνα που έχει συμπιέσει τα περιθώρια κέρδους των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Η BYD πωλεί αυτοκίνητα στην Ευρώπη σχεδόν σε διπλάσια τιμή από την τιμή που πωλούνται στην Κίνα. Επιπλέον, το τεχνολογικό πλεονέκτημα της BYD της επιτρέπει να μειώνει το κόστος έως και 20%. Ο μεγαλύτερος πωλητής EV της Κίνας σχεδιάζει να λανσάρει το πιο προσιτό μοντέλο του, το Seagull, στην Ευρώπη το επόμενο έτος.
Οι κινέζοι κατασκευαστές EV ετοιμάζονται να επεκτείνουν τα εργοστάσια στην ΕΕ
Οι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων (EV) ετοιμάζονται να δημιουργήσουν εργοστάσια παραγωγής στην Ευρώπη, ως απάντηση στους νέους δασμούς που επέβαλε η ΕΕ. Η BYD σχεδιάζει να δημιουργήσει μια μονάδα παραγωγής EV στηνΟυγγαρία, εστιάζοντας στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων με συστοιχίες συναρμολογούμενων μπαταριών. Ο κινεζικός κατασκευαστής NEV θα επενδύσει επίσης 1 δισεκατομμύριο δολάρια στην κατασκευή εργοστασίου EV στηνΤουρκία, στο πλαίσιο της στρατηγικής του για την επέκταση της διεθνούς παρουσίας του.
Τον Απρίλιο, μια άλλη δημοφιλής κινεζική μάρκα, η Chery Auto, υπέγραψε συμφωνία με την ισπανική EVMotors για την κατασκευή του πρώτου ευρωπαϊκού εργοστασίου της στηνΚαταλονία. Επιπλέον, ο κινεζικός κρατικός κατασκευαστής μπαταριών, CATL, αύξησε τις συνεργασίες με τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες για προμήθειες μπαταριών στην Ευρώπη από το 2023.
Με τη δημιουργία μονάδων παραγωγής εντός της Ευρώπης, οι εταιρείες αυτές στοχεύουν να παρακάμψουν τους δασμούς, να μειώσουν το κόστος εφοδιαστικής και να ανταποκριθούν καλύτερα στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων καταναλωτών. Σύμφωνα με την AlixPartners, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να αποκτήσουν το 33% του μεριδίου της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων μέχρι το 2030.